Rapový koncert, stáje i metropole. Místa, kde se rodí svébytné estetiky a z nich pak světové trendy nové sezony. I o těch je tohle číslo. Kde se ale rodí styl? Charakteristický rukopis v oblékání, tvorbě i žití? Ten těžko popsatelný, přesto tisíckrát popsaný um, který se mnozí snaží za peníze koupit, jiní na workshopech najít, další předávat dál (včetně nás v ELLE)? Styl stojí před budovou našeho vydavatelství, kouří klasickou cigaretu, v docela obyčejné bílé košili a světle modrých džínách, asi ne úplně tradiční korporátní oblečení, přesto nic, nad čím by se oko fashion editora zastavilo. Ale najednou to samé oko chytne signál, moment, wow. Zářivě růžové mules bez podpatku, tak výrazné v šedivém prostředí centra Prahy, oko putuje nahoru a všimne si zábavně navrstvených šperků, žádný tichý luxus, který teď v takové míře vidíme na influencerkách, a ještě dál k ledabyle staženým tmavým vlasům do culíku spolu s úzkým copánkem, který nositelce asi upletla ráno dcerka. Nebo si ho sama uvila z čiré radosti? Na neznámé nebylo nic zaručeně trendy, ale každopádně měla styl. A vypadalo to, že se v něm cítí sakra dobře, dokonce před ošklivou skleněnou budovou hned vedle silnice během obědové pauzy.
Tuhle poučku už všichni známe: móda odchází, styl je věčný. Proč se jí ale stále více vzdalujeme? Proč se občas zdá, že je móda nějaký checklist značkových kousků, jež musíte odškrtnout a který se neustále zvětšuje? Na Twitteru se nedávno rozvířila diskuze startupisty Grega Isenberga o statusových symbolech dneška. Na seznamu přistály elektrická auta, dlouhé běhy na Stravě, vysavač Dyson i clean eating. Statusové symboly v módě si pak lehce domyslíte při pohledu na Instagram: kufr Rimowa, kabelka Bottega Venetta, Dior Saddle Bag nebo malá černá, ale s velkým logem YSL. Sluneční brýle Celine, balerínky Chanel a pro ty odvážnější něco od Jacquemus. Všechny tyhle značky mám ráda, většina jich má dlouhou tradici, které si vážím. Málokdy si ale o někom řeknu, že má styl, protože má některý z nich na sobě. Spíš si o někom řeknu, že má styl NAVZDORY těmto produktům, že dokázal momentálně trendy it-kousek sladit do svého rukopisu tak, aby to vypadalo originálně, nevšedně, jinak.
I proto mě baví, jak rozmanité pohledy na módu máme u nás v redakci. Od Nicole a jejího nenapodobitelného pojetí „stylish grandpa“ přes Márii, která umí z nejnovějších kolekcí (samozřejmě po nekonečném „requestování“!) vybrat ty nejzábavnější kousky a z vlastního šatníku tahá skvosty, až po Aničku a její sexy catsuit a nepřehlédnutelný řetěz od Paco Rabanne. A pak jsou tu naše štěňátka, juniorky, Viktorie a Debora, které nás všechny školí v Gen-Z stylu, který se nebojí DIY, radikálního sebevyjádření a občas bizarních kousků (na kapsáče mě ještě nezlomily!). Hlavně díky nim pak každá, ale hlavně tato ELLE na téma STYL vypadá tak inspirativně. Doufám, že se vám bude líbit. Long live stylish people!
Svůj výtisk stylové, říjnové ELLE si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu 1.399 Kč, se zubním kartáčkem ETA Sonetic v hodnotě 1.599 Kč a poštovným zdarma na tomto odkaze.
- Zdroj článku:
Autorský článek