S jihoamerickou zemí Nicolase důvěrně seznámila vizuální umělkyně a jeho kamarádka Dominique Gonzalez-Foerster, když ho několikrát za sebou pozvala do Ria de Janeiro. I když Nicolas procestoval celý svět, zamiloval se už do spousty míst, úplně jako doma se cítí třeba v New Yorku nebo v Tokiu, žádná metropole nedokáže současného kreativního ředitele Louis Vuitton vzrušovat víc než Rio.
Tuto brazilskou metropoli Nicolas Ghesquière využil i pracovně, když si ji vybral jako lokaci pro jednu ze svých cruise kolekcí, když ji prezentoval u jedné z nejpodivuhodnějších, nejextravagantnějších a zároveň nejkrásnějších staveb -Muzea současného umění architekta Oscara Niemeyera. Tím se Nicolasovi podařilo neuvěřitelné – aspoň na chvíli zbavil Rio de Janeiro všech turistických klišé. Obří socha Ježíše rozpřaženého nad ruchem velkoměsta? Lidé bez domova hrající na kytaru na věčně rušných ulicích? Pláže a šlachovitá snědá těla v plavkách schovávajících jen to nejnutnější? Zapomeňte. A raději se teď pojďte podívat na Rio de Janeiro a Brazílii očima a a s osobním komentářem Nicolase Ghesquièra. A pak se na zmíněná i další místa pro jistotu vypravte co nejdříve osobně.
Architektonická pouť „Poté, co jsem prezentoval kolekci cruise 2016 v Palm Springs v domu Johna Lautnera, jsem chtěl, aby architektonická pouť Louis Vuitton pokračovala i dalších sezonách. Chci svou módu zavádět na nejrůznější místa světa a toužím ji propojovat s přírodou, geografií, stavbami a vizemi výjimečných architektů. Proto jsem si vybral létající talíř na mořském útesu – Muzeum současného umění Niteroi."
Rozhovor s nebem „Asi byste neuhodli, že tato neobvyklá stavba je místem víry. Na první pohled jsem se s ní nedokázal smířit, zvenku mě nebavila. Jakmile ale vstoupíte dovnitř, vše je zalité světlem, což je velmi nečekané, když zvenku je chrám až nepřívětivý. Vládne tu velkorysá designová svoboda, která však absolutně není v rozporu se spiritualitou místa. Katedrála Zjevení Panny Marie v Brasilii je jednou z nejpřekvapivějších staveb země.“
Schody do jiného světa „Vizuální šok! Architekt Oscar Niemeyer je génius. Gigantická konstrukce paláce Itamaraty, kde sídlí ministerstvo zahraničí, je přístavem klidu a míru. Nádherné schodiště je zároveň zahradou, která jako by visela ve vzduchu. Záměrně prázdný prostor pro vás má jasný vzkaz – architektura je nejkrásnější, právě když není zatěžovaná zbytečnými věcmi.“
Krychle s uměním „Pavilon od Adriany Varejão pro mě byl dalším obrovským brazilským překvapením. Kdo by hádal, že tato zvenku velmi konkrétní kostka, která se podobá buňce na stavbě, bude ukrývat interiér inspirovaný starobylým, tradičním Japonskem. Cítíte se tu ochraňováni. Inhotim Centro de Arte Contemporanea je vskutku unikátním místem – máte dojem, že vystavená výtvarná díla tu jsou vydána napospas divoké přírodě, tak originálně je vymyšlená jejich instalace. Velkolepá pastva pro vaše smysly.“
Spravedlnost pro design „Impozantním symbolem Justičního paláce jsou vodopády. V Brasilii, hlavním městě Brazílie, vůbec spousta věcí a míst v sobě obsahuje symboly, návaznosti či paralely s jinými místy nebo se propojuje s přírodními jevy. Na jednu stranu jsou tamní stavby monumentální, na druhou si právě díky své symbolice udržují intimnost a dokážou vést se svými hosty důvěrný rozhovor. Takový pocit mám i z těchto vodopádů – jejich velikost ve mně budí pocit bezpečí a zároveň velký respekt.“
Po brazilsku „Muzeum umění v São Paulu, otevřené v roce 1968, je inspirováno pařížským Centre Pompidou. Naposledy mě tu zaujala výstava módy, na níž jsem viděl to nejlepší z Brazílie, a došlo mi, že návrháři tu hodně dbají na tradici, která se promítá do módy víc než kdekoli jinde. Mozaiky, fotbal, bingo, i takové motivy uvidíte na vzorech látek. Brazilský patriotismus i móda mě fascinují.“
Muzeum jako z Vetřelce „Těžko říct, co to vlastně je. Vesmírná loď, obrovský hmyz nebo snad část nukleárního reaktoru? Vše při pohledu na futuristickou konstrukci Muzea zítřka připadá v úvahu. Je pravda, že takové muzeum bych čekal spíš v New Yorku, i když vzhledem k tomu, jak vypadá, je klidně možné, že tam odletí. Po létajícím talíři Niteroi tak v Brazílii přistála další umělecká loď z kosmu.“