Brigitte zkrátka nebyla jen ikonou, ale i senzací doby a všichni se předháněli v tom, aby ji vyšli vstříc. I hoteliéři na Azurovém pobřeží se snažili získat její přízeň, věděli totiž, že když se v podniku ukáže, najde si tam pak cestu nejedna další hvězda. Majitel tehdy vyhlášeného hotelu Byblos v Saint-Tropez s ní dokonce konzultoval interiér své nové restaurace. Herečka a ikona francouzského stylu byla múzou, a to natolik, že vzbudila kreativitu mnohých umělců, kteří jí za ta léta věnovali nesčetná díla a symbolické pocty.
Mezi nimi i tanečníci. I Brigitte si je oblíbila, a ještě více jejich boty, které začala nosit. Ploché boty perbenino, které BB tak milovala, jí byly šity na míru francouzskou značkou, která tvořila pro ty nejpřednější světové baletní soubory. V roce 1956 ji pak firma Repetto nechala na míru ušít speciální model s názvem Cendrillon.
Ten kopíroval tvar perbenina, ale nabízel solidnější podporu pro klenbu. Brigitte se totiž chtěla po městě loudat v lehké a pohodlné obuvi, jinak také ráda chodila bosá. S kulatou špičkou a koženou podrážkou byly na milimetr přesně šité hereččině chodidlu a Brigitte je nosila v indigově modré, červené jak sportovně, tak i v elegantních stylinzích. A sladká BB způsobuje další senzaci!
Brigitte Bardot pojmenovala střih obuvi lakonicky: ‚‚moje oblíbené boty” a obula je v létě skoro ke všemu. Fenomén lehkého nazouvací modelu dnes známe jako ‚‚balerínky‘‘, ale už si nepamatujeme jeho hvězdný původ. Chvilku poté, co model dobyl celou Francii, dobyl i zbytek světa. Nenechte se mýlit, i do té doby se nosily pohodlné a na nízkém podpatku střižené nazouvací mokasíny, ale zatím žádný z těchto tvarů nekopíroval tak věrně doplněk baletního vybavení. Svou pánskou verzi chtěl mít i populární zpěvák Serge Gainsbourg, přesto se Repetto stalo referenčním názvem pro pohodlné dámské obutí bez podpatku a fenoménem dámského botníku. Děkujeme Brigitte!