Kim Kardashian je ve skutečnosti Italka
Kim se stala múzou a tváří nové ženské kampaně Spring/Summer 2023. Na vzniku této kolekce se sama podílela, zrodila se z jedinečné reinterpretace archivů Dolce&Gabbana z minulých dekád, které obsahují legendární oděvy, které Kim často inspirovaly a doprovázely po celý její život. Netají se totiž tím, že vždy byla vášnivou sběratelkou artiklů této značky. Mnozí si jistě vybaví i moment minulého milánského fashion weeku, kdy si Kim dopřála italské spaghetti přímo na runwayi a oslavila tím svůj oficiální vstup do italského módního světa. Kim v nyní uveřejněné kampani zapózovala před objektivem dua světově známých fotografů Mert&Marcus. Výsledkem je série charakteristických snímků, které vyzařují italskou smyslnost a eleganci, umocněnou tmavou černobílou atmosférou.
Andiamo!
Kolekce Summer 23, v pořadí druhá pod vedením Matthieu Blazyho v čele italského módního domu Bottega Veneta, se dočkala své vizuálně nabité kampaně. Je vyobrazením cesty, na níž se odehrávají pozoruhodné příběhy. Od Kate Moss v prostředí kulis módní show, kterou speciálně pro onu příležitost vytvořil Gaetano Pesce, přes Emmu Balfour poblíž jejího domku na australském pobřeží až po uniformitu anonymního města. Do středu pozornosti se v kampani pak staví kabelka Andiamo, která je novým vyjádřením charakteristické intrecciato techniky práce s kůží, realizované odborným řemeslným uměním v ateliérech značky.
Balenciaga na podporu dětem
Poté, co koncem minulého roku kontroverzní kampaň francouzského módního domu rozpoutala vlnu kritiky, se dům rozhodl svůj přešlap odčinit. Značka Balenciaga a Kering Foundation oznámily partnerství s National Children’s Alliance (NCA), čímž naváže na své aktivity v Evropě na území USA. „Existuje silná korelace mezi dětským traumatem a negativními účinky na zdraví – od špatného výkonu ve škole přes zvýšené riziko sebevražd až po vyšší výskyt cukrovky, srdečních chorob a rakoviny,“ říkla v oficiálním prohlášení generální ředitelka NCA Teresa Huizar. „Tento cyklus lze přerušit a dramaticky zlepšit u dětí, kterým se dostává léčby duševního zdraví zaměřené na trauma. Pro ně to může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí, a proto je podpora Balenciagy a Keringovy nadace pro tento program tak důležitá.“ Podle Světové zdravotnické organizace se odhadem až 1 miliarda dětí ve věku 2–17 let na celém světě v posledním roce setkala s fyzickým, sexuálním nebo emocionálním násilím nebo zanedbáváním. Podpora od Balenciagy umožní NCA vyškolit téměř 2 000 odborníků specializovaných na zneužívání dětí a odhadem až 55 000 dětí bude mít prospěch z toho, že během tříletého programu bude dostávat duševní péči.
Vyprávění o skutečné lásce
Milovat znamená neustále objevovat věci o našem milovaném, měnit zvědavost v to, co pohání vztah, říká Tous a představuje kampaň oslavující lásku s modelkou Hanne Gaby a jejím partnerem Johnem Yawnem v hlavní roli. V rámci té vzniklo i audiovizuálním dílo, ve kterém si dvojice klade otázky a postupně se s každou odpovědí seznamují s tím druhým. Protože milovat skutečně znamená objevovat. Kolekce reinterpretuje srdce a mění ho v metaforu inkluzivity, která nabývá organických tvarů hraničících s abstrakcí. Najdou si v ní to své ale i ti, kteří rádi vrství jemné šperky a vytvářejí tak nové celky.
Všichni mluví o těch červených botách z gumy...
Jistě jste je už někde zahlédli. Pár červených bot po kolena, které vypadají, jako by je ruka metaverze vytesala z polymerové hlíny, ale zdání klame, jsou skutečné. A internet po nich šílí. Během pár málo dnů si tyto červené boty získaly nespočet mediálních zmínek, dostaly se na scénu newyorského týdne módy i na nohy slavných, jako jsou Lil Wayne, Shai Gilgeous-Alexander, Diplo, Coi Leray, Iggy Azalea a řada dalších. Posléze se tyto boty začaly prodávat za 350 dolarů za pár na webových stránkách MSCHF, kde se vyprodaly během pouhých několika minut...
Každodenní uniforma v odstínu magenty
Na svatého Valentýna představila ukrajinská značka L'eskizzo kampaň ‚‚Time to Love‘‘ vyobrazující kolekci oděnou v pronikavých odstínech sytě růžové. Je zároveň manifestem každodenního odívání – tvůrci značky věří, že bez ohledu na to, co budou nositelé v jejich oděvech vykonávat, ať už je to vedení vlastního businessu nebo třeba jen setkání nad hrnkem kávy s přáteli, budou je věrně denně doprovázet. Na zdánlivě jednoduchých kouscích vždy můžeme nalézt zajímavý detail, který z jednoduchého kabátu či saka dělá unikátní uniformu. Takovou, která prozáří i ten nejvšednější den.
Mercedes-Benz kuje pikle s Monclerem
Moncler a Mercedes-Benz ohromují své diváky svou nadcházející spoluprací, která reinterpretuje nafukovací bundy italského módního domu v automobilovém designu. Designové umělecké dílo vytvořené exkluzivně pro spolupráci Gordenem Wagenerem, šéfdesignérem Mercedes‑Benz Group AG, odhalí Mercedes‑Benz na živé show Moncler „Art of Genius“ 20. února v rámci London Design Week. Mercedes-Benz je prvním automobilovým partnerem, který spolupracuje s Moncler. Partnerství podtrhuje otevřenost Mercedes-Benz k objevování módy a kultury a interakci se širším publikem mimo automobilový průmysl a zároveň spolupráce zdůrazňuje vývoj společnosti Moncler za hranice módy a do oblasti designu. Příspěvky obou značek na sociálních sítích odhalují málo a sdělují jediné: ‚‚očekávejte neočekávané‘‘.
Zdroj: i-D Magazine, Dazed, Designboom, Highsnobiety, archiv značek