Setkali se ve vlaku
Letošní kampaň Gucci Gift čerpá inspiraci ze světa cestování a vzdává zároveň hold historii domu a dědictví, kterým je opředen. Pod hvězdnou zimní oblohou nastupují cestující do pohádkového vlaku, z jehož jednotlivých kupé dýchá atmosféra, která evokuje nová setkání s neznámými cestujícími, tajemná, ale nesmírně lákavá. Oslavuje kouzlo oslav a radost ze sdílení těchto okamžiků v duchu tohoto zvláštního ročního období. V centru pozornosti jsou nejen cestující, ale i jejich šatníky a cestovní zavazadla. Někdo cestuje nalehko, jiný zas se svou psí smečkou a hromadou kufrů s ikonickým monogramem. Příští stanice: Vánoce!
Raf Simons se rozloučil se svou eponymní značkou
Před několika dny svět obletěla zpráva, že módní label Rafa Simonse po po 27 letech končí. Kolekce Spring/Summer 2023 byla jeho poslední, uvedl belgický návrhář v prohlášení zveřejněném na Instagramu. "Chybí mi slova, abych se podělil o to, jak jsem hrdý na všechno, čeho jsme dosáhli," napsal. "Jsem vděčný za neuvěřitelnou podporu od mého týmu, od mých spolupracovníků, od tisku a kupujících, od mých přátel a rodiny a od našich oddaných fanoušků i věrných následovníků." Módní davy diskutují, co bude následovat. Chystá se Miuccia Prada do důchodu a ponechá Pradu plně v Rafových kompetencích? Nebo se snad Raf chystá naskočit do rozjetého vlaku další velké značky? Kdo ví...
Kohout a Kahlo
Nejnovější kolekce návrháře Martina Kohouta nachází inspiraci v odkazu Fridy Kahlo a jejím vyrovnání se s životním osudem a určitou nespravedlností lidského světa. Zobrazení bolesti, její transformace a nalezení nové síly ve spojení s přírodou, vše to bylo ústředním motivem jejích barevných děl. Je v nich kladen důraz na výraznou vizuální stránku, která je mnohdy až přehnaně dekorativní, pompézní a velmi živelná, a to samé se pokusil návrhář vetkat své kolekci. Obraz, který přináší Frida je tragédie zuboženého těla mladé dívky, která přišla o možnost stát se matkou, svým způsobem však dochází k znovuzrození a akcentováním své živelnosti, vizuálem mexické tradice a napojením zpět na přírodu se ze zlomené dívky stává bohyně. Její sílu zaznamenal v jednotlivých modelech, které si nyní můžete prohlédnout v celém cyklu.
Good mood boost tak, jak jej naordinoval Buffet
Slovenská ready-to-wear značka Buffet uvádí novou kolekci AW22 plnou mood boosting barev a jedinečných prémiových materiálů s udržitelným přesahem. Kolekce je vizí šatníku městského člověka, který zaujme bez okázalosti. Uvolněné siluety, unisex styling, hra barev a kontrastů. Tak jako obvykle, i tentokrát jsou kousky ušity z prémiových italských látek, původně určených pro luxusní evropské módní domy jako Prada nebo Bottega Venetta. Deadstock ještě nikdy nevypadal tak cool, jako v podání Buffetu!
Nová LEEDA
“Inspirací je pro mne hledání rovnováhy mezi křehkostí a silou, realitou a snem, světlem i temnotou, ale také čistá radost ze skládání barev a jejich interakcí. Potřeba odstínů plných energie od sytě fialové vlny, přes neonově růžové, nebo okrové hedvábí.‘‘ Designérka Lucie Kutálková přichází s další oděvní kolekcí, která tentokrát působí neobvykle barevně, ve střizích však zůstává minimalistická, nadčasová a variabilní linka značky. Kašmírové kabáty, prošívané bundy s originálním potiskem, oversize mikiny a bombery z italské vlny i hedvábné róby, kolekce LEEDA Fairy má vše, co náročný klient žádá a co z LEEDY dělá značku, která má na lokální módní scéně své pevné místo. Do hlavní role v kampani obsadila herečku Barboru Bočkovou a za fotoaparát se postavila fotografka Bet Orten.
Office chic v podání Balenciaga
Kampaň Balenciaga Spring 23 vyzdvihuje řadu Garde-Robe, moderní pojetí idealizovaných základních prvků šatníku, které představuje novou éru konfekčního odívání domu Balenciaga. Archetypální postavy v kampani ztvárňují herečky Nicole Kidman, Isabelle Huppert a Han So Hee, modelky Bella Hadid a Khadim Sock. Isabelle po telefonu čte čísla na šeku, Han si nahodile upravuje nehty, Bella hlasitě vzdychá a ťuká na svůj telefon, Nicole volá kamarádovi, aby si s ním vyměnila pár důvěrných slov při pojídání třešní, zatímco při jiné příležitosti ve vzteku rozbije kancelářské vybavení... Nuda, stres, přílišné sebevědomí, shovívavost, takové normální pracovní pondělí na Manhattanu, řekněme.
Zdroj: Dazed, i-D Magazine, archiv značek