PROSINCOVÝ FASHION NEWSFEED: AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ZE SVĚTA MÓDY

Setkali se ve vlaku

Letošní kampaň Gucci Gift čerpá inspiraci ze světa cestování a vzdává zároveň hold historii domu a dědictví, kterým je opředen. Pod hvězdnou zimní oblohou nastupují cestující do pohádkového vlaku, z jehož jednotlivých kupé dýchá atmosféra, která evokuje nová setkání s neznámými cestujícími, tajemná, ale nesmírně lákavá. Oslavuje kouzlo oslav a radost ze sdílení těchto okamžiků v duchu tohoto zvláštního ročního období. V centru pozornosti jsou nejen cestující, ale i jejich šatníky a cestovní zavazadla. Někdo cestuje nalehko, jiný zas se svou psí smečkou a hromadou kufrů s ikonickým monogramem. Příští stanice: Vánoce!

Seznamte se s cestujícími...

Raf Simons se rozloučil se svou eponymní značkou

Před několika dny svět obletěla zpráva, že módní label Rafa Simonse po po 27 letech končí. Kolekce Spring/Summer 2023 byla jeho poslední, uvedl belgický návrhář v prohlášení zveřejněném na Instagramu. "Chybí mi slova, abych se podělil o to, jak jsem hrdý na všechno, čeho jsme dosáhli," napsal. "Jsem vděčný za neuvěřitelnou podporu od mého týmu, od mých spolupracovníků, od tisku a kupujících, od mých přátel a rodiny a od našich oddaných fanoušků i věrných následovníků." Módní davy diskutují, co bude následovat. Chystá se Miuccia Prada do důchodu a ponechá Pradu plně v Rafových kompetencích? Nebo se snad Raf chystá naskočit do rozjetého vlaku další velké značky? Kdo ví...

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Kohout a Kahlo

Nejnovější kolekce návrháře Martina Kohouta nachází inspiraci v odkazu Fridy Kahlo a jejím vyrovnání se s životním osudem a určitou nespravedlností lidského světa. Zobrazení bolesti, její transformace a nalezení nové síly ve spojení s přírodou, vše to bylo ústředním motivem jejích barevných děl. Je v nich kladen důraz na výraznou vizuální stránku, která je mnohdy až přehnaně dekorativní, pompézní a velmi živelná, a to samé se pokusil návrhář vetkat své kolekci. Obraz, který přináší Frida je tragédie zuboženého těla mladé dívky, která přišla o možnost stát se matkou, svým způsobem však dochází k znovuzrození a akcentováním své živelnosti, vizuálem mexické tradice a napojením zpět na přírodu se ze zlomené dívky stává bohyně. Její sílu zaznamenal v jednotlivých modelech, které si nyní můžete prohlédnout v celém cyklu.

Nejnovější kolekce návrháře Martina Kohouta nachází inspiraci v odkazu Fridy Kahlo...

Good mood boost tak, jak jej naordinoval Buffet

Slovenská ready-to-wear značka Buffet uvádí novou kolekci AW22 plnou mood boosting barev a jedinečných prémiových materiálů s udržitelným přesahem. Kolekce je vizí šatníku městského člověka, který zaujme bez okázalosti. Uvolněné siluety, unisex styling, hra barev a kontrastů. Tak jako obvykle, i tentokrát jsou kousky ušity z prémiových italských látek, původně určených pro luxusní evropské módní domy jako Prada nebo Bottega Venetta. Deadstock ještě nikdy nevypadal tak cool, jako v podání Buffetu!

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Nová LEEDA

“Inspirací je pro mne hledání rovnováhy mezi křehkostí a silou, realitou a snem, světlem i temnotou, ale také čistá radost ze skládání barev a jejich interakcí. Potřeba odstínů plných energie od sytě fialové vlny, přes neonově růžové, nebo okrové hedvábí.‘‘ Designérka Lucie Kutálková přichází s další oděvní kolekcí, která tentokrát působí neobvykle barevně, ve střizích však zůstává minimalistická, nadčasová a variabilní linka značky. Kašmírové kabáty, prošívané bundy s originálním potiskem, oversize mikiny a bombery z italské vlny i hedvábné róby, kolekce LEEDA Fairy má vše, co náročný klient žádá a co z LEEDY dělá značku, která má na lokální módní scéně své pevné místo. Do hlavní role v kampani obsadila herečku Barboru Bočkovou a za fotoaparát se postavila fotografka Bet Orten.

Prohlédněte si kampaň, jejíž múzou se stala herečka Barbora Bočková...

Office chic v podání Balenciaga

Kampaň Balenciaga Spring 23 vyzdvihuje řadu Garde-Robe, moderní pojetí idealizovaných základních prvků šatníku, které představuje novou éru konfekčního odívání domu Balenciaga. Archetypální postavy v kampani ztvárňují herečky Nicole Kidman, Isabelle Huppert a Han So Hee, modelky Bella Hadid a Khadim Sock. Isabelle po telefonu čte čísla na šeku, Han si nahodile upravuje nehty, Bella hlasitě vzdychá a ťuká na svůj telefon, Nicole volá kamarádovi, aby si s ním vyměnila pár důvěrných slov při pojídání třešní, zatímco při jiné příležitosti ve vzteku rozbije kancelářské vybavení... Nuda, stres, přílišné sebevědomí, shovívavost, takové normální pracovní pondělí na Manhattanu, řekněme.

Nicole, Bella a Isabella a jejich denní pracovní rutina...
Mohlo by se vám líbit

Ovládne Trash Fashion naše šatníky?

Módní mola ovládly igelitové tašky, pytle na odpadky a sáčky od chipsů. Jde jen o touhu značek uzmout si svůj kus mediálního prostoru, vtip a nadsázku, anebo se skutečně naše šatníky budou inspirovat tím, co mělo skončit v odpadu?
elle.cz

Zdroj: Dazed, i-D Magazine, archiv značek

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24