Před zahájením samotné show v jeho novém, Holešovickém ateliéru diváci shlédli krátkometrážní snímek (n)REM od kreativního studia Seeya Creative, zachycující fáze snění na hranici vědomí a podvědomí, kladoucí otázku, zda (vůbec) a jak naše sny ovlivňují realitu. Teaser ke kolekci diváky naladil do retro nálady, kterou jsme očekávali do určité míry i v samotné kolekci…
Hosté po skupinkách vstupovali do obrovské, temné místnosti připomínající kabinet kuriozit, doslova nasáklý atmosférou starých Holešovic, evokující industriální lofty New Yorku. Modelové byli rozprostřeni po celé místnosti, čekajíc, až je objevíte s baterkou na telefonu. V temném prostředí (jelikož cena elektřiny rapidně roste) probíhala prezentace alá „podívej se zblízka“ jež není pro Černého novinkou. Jeho „Něžný barbar“ z roku 2019 inspirovaný Vladimírem Boudníkem v prostorách divadla X10 měl velmi podobnou formu. Oproti klasickým přehlídkám má výhodu primárně pro diváka, který tak má možnost neomezeně dlouho zkoumat formy, texturu i malé detaily, které se mnohdy na catwalku ve spěchu ztratí.
Co kolekce nabídla:
„Time heels all wounds“ pracuje s tématem času, jeho pomíjivosti i nemilosrdnost. Pánské denimové kostýmy a vlněné bundy byly konstruovány tak, jako by byly v pohybu. Kalhoty zdobily elementy šněrování nebo vln, a vlněné košile nabraly objem díky silnému větru (viz Janův film). Střípky jeho předchozích kolekcí (tie-dye a bleach) v černo-oranžové se napojovali na novou barevnou paletu v bílo-zalené. Ať už je jednalo o upcykling, nebo ne, dalo do vzniknout zcela novým a pro Černého netradičním kusům, jako mutton leg blůza nebo korzetový top. Dámské looky tím však nekončily. Jan tentokrát spojil síly s Preciosa components, a vytvořil dámský křišťálový top a unisex cardigany plné třpytivé „JAN“ logonamie. Hlasité černobílé sety (s takřka neviditelným „J“) a printy s otisky Prestiges (ke kterým se za chvíli vrátíme) na denimových kostýmech s variabilním zapínáním byly střídány čistými barvami vlněných kostýmů v sytě zelené a modré, či krémových kalhot s prošívaným J z veganské kůže. Evokovaly tak potřebu designera opustit avangardou nasycený streetwear (který do určité míry už přerostl), a posunout se dál do řad klasického minimalismu. Kolekce právě proto velmi překvapila svou střídmostí a vnitřním klidem, který bychom zrovna od Černého čekali nejméně. Nepostrádala však „Kráľovský“ šmrnc, jež se stal neodmyslitelnou duší značky.
Spolehnout se na něj však vždy můžeme v rámci skrytých symbolů a malých detailů - znak ∞ a hodin ve tvaru srdce na camel zvonových kalhotách - navazující na téma kolekce, kabelka (odkazující na poslední výkřik bohužel předčasně ukončené spolupráce se společností KARA), ale i updatované bucket hats (kterých si možná nikdo ani nevšiml). Prestige letos opět dostaly malý facelift – proměnily se v monochromní (bílé a černé) nazouváky s kovovými kroužky. Chybět nesměly ani prsteny, které se pro velký úspěch ve spolupráci s Ondřejem Stárou rozhodl vydat znovu.