Během posledních několika týdnů rezonuje celým internetem jeden termín stále dokola a narazit na něj můžete prakticky všude. Jsou jím takzvané NFT - “non-fungible tokens”. O co se konkrétně jedná, se dozvíte v našem článku zde:
Ve zkratce jde o nový kryptohit, který se stal aktuálním fenoménem digitálního světa a jeho předmětem jsou hlavně originální umělecká díla, jejichž cenu všechna tato pozornost vystřelila do opravdu nečekaných výšin. Tohoto hitu se chytají známé osobnosti a začínají nad ním kroužit i luxusní značky. Jako první se rozhodl do neprobádaných vod digitálního trhu vydat Gucci se svými novými teniskami, které navrhl Alessandro Michele pouze pro virtuální prostředí. Jeho produkt není technicky vzalo NFT, ale tím, že existuje jen online, se mu dost podobá. Ovšem vyvstává tu jedna důležitá otázka: Zaplatili byste vůbec za obuv, která bude existovat pouze ve vašem smartphonu?
Tyto “nehmatatelné” tenisky budou podle Business of Fashion stát od 9 do 12 dolarů a měly by fungovat vlastně jako takový filtr, který bude k dostání pouze v oficiální aplikaci Gucci. Tato nová AR technologie vznikla ve spolupráci s běloruským designovým studiem Wanna a luxusní značka doufá, že ji budou lidé považovat za sběratelský kus - stejně jako klasické boty. Majitelé filtru ho pak budou moci přizpůsobit různým dalším digitálním prostorům jakým je například Roblox nebo boty obléci i svému avatarovi v online hrách.
Podobné technologie nejsou dnes již žádnou obrovskou novinkou. Maloobchodníci s obuví je používají celkem běžně, aby zákazníkovi zprostředkovali vizualizaci, jak budou boty sedět přímo jemu, aniž by musel navštívit fyzicky prodejnu. Novinkou Gucci “filtru” je však fakt, že se nedrží jen maloobchodního prostředí, ale je využitelný i mimo něj. A s tím, jak jdou technologie stále dopředu neuvěřitelnou rychlostí jistě můžeme očekávat, že přijdou brzy podobné digitální novinky.
Gucci si již dříve s podobnou myšlenkou vstupu na virtuální trh zahrával. Italská značka například nabízela oblečení ušité z jedniček a nul, které jste mohli koupit svému avatarovi v Pokémon Go. O něco podobného se pokoušela i společnost Louis Vuitton, když nabízela oděvy v League of Legends. A kam bude tento trend směřovat dál? Nabídle nám Bottega Veneta novou image pro Candy Crush nebo vytvoří Byredo make-up filtr na Instagram, za který budeme platit?