Dívka, která chce zazářit v modelingu, už nemusí být nutně vyhublá. Podle modelingových agentur i módních návrhářů jsou stále žádanější klasické krásky a dívky, které tváří i postavou připomínají ‚děvčata odvedle‘. A jako za mnoho jiných věcí, i za tuto proměnu modelek prý může ekonomická recese. „Když hospodářství prosperuje, můžeme si dovolit experimentovat s extravagantním make-upem a netradičním vzhledem,“ říká Ivan Bart, viceprezident společnost IMG Models. „Ale nyní je pro zadavatele reklamy nejdůležitější, aby lidé vůbec přišli do obchodu.“
V období krize se prý lidé více upínají k tradičním hodnotám a také k tradičním kráskám. Žádány jsou ženy, které vypadají žensky se vším všudy. Do popředí se dostávají modelky jako Lara Stone či Ymre Stiekema, známá svými ženskými křivkami a blond hřívou. „Myslím, že vizualita módních kampaní se vrací do osmdesátých let, kdy byly ideálem dívky typu Lindy Evangelisty,“ říká návrhář Roland Mouret. „V té době měly topmodelky o několik čísel větší velikost než současné modelky, tehdejší oblečení vypadalo lépe na plnějších tvarech.“