Roberto Coin založil firmu nesoucí jeho jméno v roce 1977, ve městě Vicenza. Zpočátku tvořil především pro slavné klenotnické domy, v roce 1996 ale založil vlastní značku, která zaznamenala prudký a nevídaný úspěch.
V současné době má Roberto Coin více než 800 prodejních míst po celém světě a svým zákazníkům nabízí až 600 nových modelů ročně.
Jméno Roberto Coin je spojeno s několika revolučními inovacemi v klenotnickém oboru. V roce 1978 jako první použil zlato ve všech třech odstínech, později znovu oživil klasický typ úpravy – ‚saténový‘ povrch zlata.
Kolekcím Roberta Coina v současnosti dominují polodrahokamy a diamanty a právě způsobem broušení diamantů je značka Roberto Coin zcela unikátní.
V roce 2003 vzniká tzv. patent „Cento“ – diamant se stovkou faset. Takto vybroušený diamant září neuvěřitelným jasem, díky kaleidoskopickému efektu dokáže zachytit a odrazit světlo v jakémkoli prostředí. Tento nový způsob broušení diamantů proslavil svého autora po celém světě a dodnes jasně odlišuje diamantové šperky značky Roberto Coin od jiných.
Šperky, kterými se rády zdobí ženy na celém světě, včetně celebrit jako Nicole Kidman, Gwyneth Paltrow, Madonna nebo Sharon Stone, konečně můžeme vidět na vlastní oči v novém šperkařském butiku této značky v Pařížské ulici.