Naomi nejde nikdy pro ostré slovo daleko. Tentokrát přišla s prohlášením, že kvůli ekonomické recesi přicházejí modelky tmavé pleti o práci. Šéfové reklamních agentur podle ní odmítají do svých kampaní obsazovat černošky a dívky s tmavou pletí, protože nechtějí riskovat pokles prodeje. „Tento rok jsem neviděla jedinou modelku tmavé pleti v žádné z velkých kampaní,“ prohlásila pro britský Sunday Telegraph a lidé z módního průmyslu s ní výjimečně souhlasí. „Je to pravda. Modelky tmavé pleti nejsou pro reklamní kampaně ani titulní strany zdaleka tak žádané jako bělošky,“ potvrdil například módní návrhář Bruce Oldfield.
V osmdesátých letech minulého století přitom patřily krásky jako Mounia, Naomi, Iman či Alek ke královnám přehlídkových mol, zatímco dnes si někteří návrháři dokonce stěžují, že sehnat exotickou krásku je velký problém. „V současnosti se člověk musí opravdu hodně snažit, aby sehnal tmavou modelku. Dívky s tmavou pletí na trhu nejsou, takže nám je agentury ani neposílají,“ nechal se slyšet například Jean Paul Gaultier, který na svých přehlídkách vždy preferoval rozmanitost.
Za citelným ústupem dívek tmavé pleti z přehlídkových mol a kampaní ale podle odborníků nestojí pouze finanční krize, ale zejména invaze dívek z východní Evropy. Současnému trendu vládne blondýnka s modrýma očima. „Je třeba prodávat. A to, o čem lidé vždy snili, je blondýnka s modrýma očima. Je to sice hloupé, ale je to tak. O krásné Afričance nesní nikdo. Stejně tak nikdo nesní o tibetské princezně, a o čínské už vůbec ne,“ prohlásila například Renée Dujac-Cassou, která řídí modelingovou agenturu Crystal.