Bottega Veneta se stala (i díky Instagramu) jednou z nejžhavějších značek současnosti. Velkou zásluhu na tom má britský designér Daniel Lee, který převzal kontrolu nad milánským labelem před třemi lety. Abychom vám alespoň naznačili insta-popularitu tohoto brandu, uvedeme příklad: modelka Rosie Huntington-Whiteley zveřejnila kabelku této značky během tří měsíců na neuvěřitelných 39 postech...
Proto bylo opravdu překvapivé, když začátkem roku Bottega najednou naprosto zmizela ze světa sociálních médií. Nyní však konečně víme, proč tomu tak bylo. Příspěvky totiž nahrazuje čtvrtletní online magazín, který nabídne „progresivnější a promyšlenější“ obsah než feed.
“Sociální média naši kulturu homogenizují,” řekl pětatřicetiletý návrhář Guardianu. “Každý vidí stejný proud kontentu. A za tím, co já dělám je obrovské množství myšlenek a sociální média je zjednodušují.”
V Issue 01 představuje Bottega Veneta i nově natočený hudební klip k písni Hot Boyz z roku 1999 od Missy Elliot, které natočil Derek Blanks. Daniel Lee doufá, že tohle je přesně ten typ obsahu, u kterého budou diváci sedět jako u filmu.
Tento krok je od Bottegy Venety v jistém směru velmi převratný a uzavírá tak pomyslný mediální kruh, jelikož vyzdvihuje opět časopis jako nejsilnější platformu a odvrací se od aktuálně oblíbeného Instagramu. Bottega je zkrátka na vzestupu, a dokonce i v loňském roce, kdy většina módních domů zaznamenala pokles v prodeji - například Gucci klesly tržby o 21,5 % - Daniel Lee slaví růst výnosů o 4,8 %. To znamená, že se na tento milánský label obrací zraky celého fashion průmyslu a nejen jeho. Značka se stává trendsetterem.
Issue je čistě audiovizuální počin, kde byste jen marně hledali text. Zato fotografie, hudba i video jsou neuvěřitelně ryzí. Kontrast s Instagramem je zde záměrný. “Sociální média jsou hřištěm pro šikanu, a to já nemám rád,” uvádí Lee. “Chtěl jsem vytvořit něco pozitivního a radostného. Nejsme značka, ale tým lidí, kteří spolu pracují a já nechci interagovat v atmosféře, které se zdá negativní.”
Daniel Lee, který má na svém kontě čtyři British fashion awards z roku 2019 - jde o rekord, který mu mohou závidět například Alexander McQueen, Vivienne Westwood či Stella McCartney - trvá na tom, že jeho přerušení vztahů se sociálními médii není žádným kaskadérským kouskem ani marketingovou strategií. Ovšem vedení značky je v záviděníhodném postavení, kdy brand stále benefituje ze své online prezence, ačkoliv sám není přítomen ani na Instagramu, Facebooku či Twitteru... Vlivní lidé a celebrity neustále postují jejich kousky s nadšením a vervou a účty jako @newbottega se starají o to, aby diskurz o hypu kolem Bottegy neutichl. Jde zkrátka o win-win situaci, ve které si může Lee dovolit experimenty.