Anna October
Nejsou šaty od Anny October snem každé ženy, ptáme se? Myslíme si, že ano. Designérka, která svou značku založila v roce 2010 v Oděse, má totiž smysl pro vytváření vysoce femininních šatů se svůdnými, leč stále jemných výstřihů i siluet. Inspirovaná ženskou všestranností, vkládá do každého svého kousku radost z toho, že je sama žena. Hédonistický životní styl, něha a lehkost s tím související jsou základní filozofií značky. Anna October zachovává ve svých kolekcích autentické ukrajinské kořeny tím, že významnou část svých kousků vyrábí ručně za využití starých tamních technik a výrobních postupů.
Anton Belinskiy
Kreativní a osvěžující přístup k módě vám poskytne Anton Belinskiy. Anton se narodil, vyrůstal a studoval na Ukrajině, z čehož kreativně čerpá ve svých kolekcích. Možná jste si už všimli jeho nepřehlédnutelných chlupatýcg kabelek. Právě ony se staly emblémem eponymní značky oblečení a doplňků, ať už jsou opatřeny chlupatým materiálem či smyčkovou tkaninou. Anton má však v rukávu mnohem více než jen to – je mimo jiné jedním z finalistů prestižního ocenění LVMH.
bettter.us
Znáte Julii Pelipas? Kurátorka stylu denně na svém Instagramu inspiruje davy svým ležérním stylem oblékání, který je sice nadevše tradiční, ale stále neotřelý a unikátní. Julie zkrátka umí svou estetiku prodat. Což názorně ukazuje i se svým projektem bettter.us, módním počinem, který nabízí zájemcům upcyklované kousky oděvu. Mnohdy ve svých office-chic kolekcích používá deadstock látky a ve své produkci se snaží přiblížit téměř nulovému odpadu. Nikdo neříkal, že zero-waste v módě není cool. Jen se podívejte na bettter.us!
BEVZA
Esenciální kousky pro rozené minimalistky, monochromatická paleta oscilující mezi béžovou a černou. Střihy kombinující věčné stálice, ovšem vypůjčující si z aktuálních trendů to, co se jim zrovna hodí. Za povšimnutí také stojí kvalitní materiály, které kouskům dodávají na kráse. BEVZA je nadevše klasická a chic. Nejvíce ve chvílích, kdy v jejích designech rozpoznáváme drobné odkazy na ukrajinské dědictví.
Daily Sleeper
Nejen pro spáče je tu značka Daily Sleeper. Kousky od tohoto brandu potěší především ty z nás, kteří od svého pyžama očekáváte víc než jen oděv do peřin. Kdo vlastně říká, že pyžamo patří jen do postele? Ať už s tímto tvrzením přišel kdokoliv, Sleeper je tu od toho, aby ho vyvrátil. Je jednou z nejvýraznějších značek současnosti, s nadšením ji oblékají světové IT-girls i celebrity. Svůj vliv značka využila v prvních dnech propuknutí války, kdy své platformy na sociálních sítích použila k šíření informací a proseb o podporu.
Frolov
Potemnělý bar, z gramofonu hraje skladba od Bowieho. Ve vzduchu je cítit šampaňské, někdo dokonce tančí. Procházíte se touto scenérií a prohlížíte si ostatní aktéry. Co máte právě na sobě? V takovém scénáři bychom očekávali odpověď, že jste pro tuto příležitost oblékli Frolov. Jinak si totiž ten odvážný design, rozpoznatelný styl a záplavy kamínků a sametu představit ani nedokážeme.
GUNIA Project
Vyšívané šátky, šperky, ale i nádobí či třeba svíčky. Značka GUNIA Project, která před válkou plnila poslání oživit ukrajinské dědictví prostřednictvím módy, dekorativních prvků a sochařství. Dnes je toto sdělení dvakrát tak důležité, protože ukrajinská kultura čelí značným výzvám. GUNIA se snaží zachovat tradiční technologie zpracování skla a keramiky, do kolekcí otisknout ukrajinské kostelní vitráže či folklór a legendy země. Zakladatelky projektu GUNIA Natasha Kamenska a Maria Gavryliuk toto národní dědictví hluboce ctí. Nyní například značka spustila kampaň a prodává žluté a modré ptačí svíčky. Veškeré finance převádějí na konto nadace Return Alive Foundation and to support stray animals.
Katimo
Kvalitní materiály a důraz na detail jsou základními stavebními prvky každodenního šatníku, který značka založená v roce 2015 prezentuje. Sboubí v sobě svěží pohled na pojítko minulosti a budoucnosti, maskulinní a femininní odívání a jemný protiklad síly a lehkosti. Výsledkem tohoto vzájemného prolnutí jsou do roka dvě sezónní kolekce, které jsou doplňovány kapsulovými kolekcemi. Všechny jsou vyráběny za přísného dohledu na udržitelnost produkce.
Ksenia Schnaider
Ksenia přišla s našitými logy na spodním prádle vystavených na odiv jak se říká "before it was cool", čtěte: ještě dávno před MiuMiu. Průkopnice udržitelnosti je vyzdvihována za své módní počiny v oblasti práce s patchworkem a upcyclingem. Podařilo se jí přijít s něčím neotřelým, opatřit to velkou show a omotat si kolem prstu nejednu známou tvář. Nebo ji přinejmenším obléknout do svých denimových kalhot s třásněmi.
Paskal
Jemný tyl, motiv srdcí a květin. Jejich obliba stojí za inspirací absolventky Kyjevské národní univerzity stavebnictví a architektury a především designérky Julie Paskal, která v roce 2010 značku založila. Značka je známá pro svou vzdušnou, ženskou estetiku, často dosahovanou technikou laserového řezání, která rozhodně stojí za pozornost. Že je to tak, dokazuje i její účast v prestižní soutěži LVMH, v roce 2014 se stala její finalistkou. Pravděpodobně vás na první dobrou okouzlí dávkou akceptovatelného kýče, volbou barevné palety sestávající z pastelových odstínů či naivním pojetím módy jako takové. Pokud jste byť třeba jen jednou v životě zatoužili po záplavě tylu, jste tu správně. A pokud ne, i tak vám doporučujeme Paskal objevit.
Ruslan Baginskiy
Madonna, Bella a Gigi Hadid, Kaia Gerber, Taylor Swift, Pamela Anderson, Rosie Huntington-Whiteley, Janelle Monáe, Anna Dello Russo, Coco Rocha, Miley Cyrus, Nicky Hilton, Natalia Vodianova , Irina Shayk a Alicia Keys... Máme pokračovat? Myslíme si, že není potřeba. Všechny tyto módní ikony nosí klobouky od Ruslana! Baginskiy zahájil svou kariéru stylisty téměř před deseti lety a zároveň tehdy vytvářel své první módní pokrývky hlavy pro módní focení. Stejnojmenná značka byla založena v roce 2015 ve Lvově a nyní sídlí v Kyjevě. První klobouky RB byly ručně vyráběny designérem, který sbíral zkušenosti v místních řemeslných dílnách, kde byly zachovávány unikátní výrobní technologie. Ruslan, inspirovaný uměním, ukrajinskými národními kroji, archivními rodinnými fotografiemi a vintage módními foceními odvážně experimentuje s tradičními tvary a vytváří klobouky v duchu doby – pohodlné, užitkové, trendy.