Značka Barbie představila projekt Dream Gap a spolupráci s Ester Ledeckou

Výzkum ukázal, že už od pěti let dívky s vyšší pravděpodobností než chlapci začínají vidět svoje pohlaví jako méně inteligentní než to opačné a začínají ztrácet sebedůvěru ve své dovednosti. Mohou za to kulturní stereotypy, rozdíly mezi pohlavími zažité ve společnosti i prezentace v médiích. Ve Spojených státech se tento jev obecně označuje jako „dream gap“. Je popsán i v dalších částech světa.

Víra dívek v ně samotné je díky tomuto jevu limitována. Značka Barbie se rozhodla podpořit výzkum v této oblasti, zviditelňovat pozitivní ženské vzory a vytvořit komunitu, jež dívky bude v rámci projektu Dream Gap podporovat

„Od roku 1959 Barbie podporuje povědomí dívek o jejich nekonečném vnitřním potenciálu a věří, že pokud budou dívky podporovány již od útlého věku, dokážou svoje schopnosti využít opravdu naplno,“ říká Lisa McKnight, generální manažerka a viceprezidentka značky Barbie. „Cílem projektu Dream Gap je využít globální platformy značky Barbie k vzdělávání společnosti v oblasti genderových rozdílů a inspirovat všechny, aby se k nám připojili, protože v této aktivitě nemůžeme zůstat sami.“

A právě v rámci podpory tohoto projektu byla představena i unikátní panenka Barbie, kterou dostala dvojnásobná olympijská vítězka Ester Ledecká. Každý rok firma Mattel vyrobí zhruba deset těchto neprodejných panenek s vizáží významných ženských osobností. Vlastní panenku má už třeba boxerská šampionka Nicola Adams nebo italská fotbalistka Sara Gama. 

barbie

 

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24