Prohlédněte si ty nejkontroverznější zakázané módní reklamy

 

Ve světě, kde je i jeden jediný obrázek otázkou úspěchu či neúspěchu, není žádným tajemstvím, že sex prodává. Od fast fashion až po top všeho luxusu, sexualita se stala leitmotivem marketingu po celé planetě. Tak jako se vyvíjela společnost, tak se vyvíjely i reklamy. A hranice, slušnosti byly stále prověřovány. My se dnes podíváme na případy, kdy už módní kreativci zahnali své kampaně do takového extrému, že musely být zakázány. Odhalte s námi ty nejkontroverznější reklamy historie, které jsou plné nahoty, sexuální podtextů, drog, a dokonce se objevují i kraví vemena...  

 

CALVIN KLEIN 

“Chcete vědět, co je mezi mnou a mými Calviny? Nic.” Když tuto větu zašeptala tehdy ještě patnáctiletá Brooke Shields v reklamě na Calvin Klein Jeans, vyvolala vlnu pobouření. Toto video bylo zakázáno ABS i CBS, jelikož sexualizovaná modelka ještě nebyla plnoletá. 

Podobný problém měla i v budoucnosti značka tak často, že byla obviňováná z dětské pornografie. Americké ministerstvo spravedlnosti dokonce zahájilo vyšetřování, kvůli obrovské vlně stížností. Ukázalo se však, že společnost již využívala jen plnoleté modelky, které jen vypadaly opravdu mladistvě.

 

 

SISLEY 

V jedné z mnoha zakázaných reklam Sisley ztvárnila hlavní roli modelka Josie Maran, která svůdně pózovala s kravským vemenem. Šlo o snímek ze série focené na farmě, kdy měly modelky riskantně zpodobňovat naturalistický exhibicionismus.  

 

Sisley

 

YVES SAINT LAURENT 

V reklamě na parfém M7 z dílny Yves Saint Laurent nebylo opravdu nic ponecháno představivosti. Černobílý snímek zobrazující modela, kterému byla předlohou slavná černobílá fotka samotného Yvese Saint Laurenta, byl klasickým aktem, na kterém je vidět úplně vše - i mužův penis. Kampaň hlásala do světa heslo: “Parfém se nosí na kůži, tak proč schovávat tělo.” Tehdejší kreativní ředitel značky se zkrátka rozhodl jít “all in”. 

 

Yves Saint Laurent

 

GUCCI 

Když se někde objevil Tom Ford, znamenalo to okamžitě i dávku kontroverze, o které se mluví dodnes. Tento kreativní ředitel zkrátka rozuměl tomu, jakou má sex moc, a tak vznikala jedna provokativní reklama za druhou. Ve spolupráci s fotografem Mariem Testinem se zrodil i tento “skvost”, kdy ukazovala modelka Carmen Kass v magazínech a na billboardech po celém světě své pubické ochlupení vyholené do písmene G. Reklama byla také celosvětově okamžitě zakázána. 

 

Gucci

 

SISLEY

Tato značka prostě věděla, jak se dostat do reklamní problémové historie. Po venkovské exhibici přišel drogový podtext. Glorifikace užívání návykových látek je však nepřípustná a byla i v roce 2007, kdy společnost spustila tuto kampaň.  

 

Sisley

 

TOM FORD

Musíme vůbec mluvit o tom, proč byla tato reklama Toma Forda zakázána? 

 

Tom Ford

 

UNITED COLORS OF BENETTON

Mateřská společnost Sisley, Benetton, představila v průběhu let řadu velmi kontroverzních reklam ve spolupráci s italským fotografem Olivierem Toscanim. Ty měly často změnit vnímání lidí či zpochybnit stereotypy. Ostatně stejně jako tento obrázek líbajícího se Papeže Benedikta XVI a šejka Ahmeda el-Tayeba, který pobouřil katolickou církev natolik, že se rozhodla předat celou záležitost soudu. Snímek byl součástí kampaně společnosti pod názvem “UNHATE”, která rovněž zdůrazňovala dopady AIDS či domácího násilí.

 

Benetton

 

DIESEL

Kampaň Diesel “Be Stupid” z roku 2011 byla ve Velké Británii zakázána poté, co ji rada pro reklamu označila za neslušnou a uvedla, že může vést děti ke špatnému chování. Diesel s tímto zákazem sice nesouhlasil, ale nezbývalo nic jiného než v Anglii fotky stáhnout.  

 

Diesel

 

MIU MIU

Kampaň Miu Miu z roku 2011, ve které zazářila Hailee Steinfeld vzbudila rozruch především ve Velké Británii, kde byl tento konkrétní snímek zakázán. Čtrnáctiletá dívka, která vypadá, že brečí na kolejích, totiž evokovala sebevražedné myšlenky.  

 

MIU MIU
Mohlo by se vám líbit

Tommy Hilfiger a jeho lekce skvěle zvládnutého marketingu

Založit novou značku oblečení a v první reklamní kampani nepoužít modelky, své oblečení, dokonce ani jméno značky, a ještě ke všemu zahrnout konkurenční brandy? Tomu se říká opravdu odvážný krok! V roce 1985 ho udělal Tommy Hilfiger a tato troufalost se mu vyplatila.
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24