Například pro společnost Coca-Cola vytvořili celou speciální kolekci Jean Paul Gaultier i Karl Lagerfeld. Oba dva to měli takříkajíc v popisu práce, Lagerfeld a nejnověji Gaultier totiž byli, resp. Gaultier momentálně je designovým ředitelem této potravinové značky. Jeho lahve jsou párové a nesou název Night & Day. ‚Denní‘ varianta je vesele námořnicky proužkovaná, ‚noční‘ má potisk typického gaultierovského korzetu.
Gaultierův předchůdce Karl Lagerfeld navrhl lahví hned několik – jeho verze dietní koly s vlastním portrétem byla původně určená jen pro francouzský trh, pak se ale firma rozhodla rozšířit slavnému návrháři pole působnosti. Nová kolekce je určena pro široký trh a má tři podoby, nazvané Bernadette, Eleanor a Irene. Tvářemi této kampaně se staly modelky Coco Rocha, Heidi Mount a Jeneil Williams.
Nezahálejí ani naši designéři – jedním z těch nejúspěšnějších v tomto odvětví je určitě Jan Čapek, který už navrhl lahve pro Mattoni, Aquilu, plzeňského Kozla a nejnověji pro Kofolu. Outdoorová variace Kofoly je obzvlášť zajímavá – lahev je vybavena úchytkami v podobě bodců, takže vám nevyklouzne z ruky ani při náročnějším sportu.
Nejen nápoje, ale i lahve na obyčejnou vodu jsou pro návrháře velkou inspirací. Určitě znáte slavnou Bobble návrháře Karima Rashida, která se prodává i u nás. Jeho lahev na opakované použití je recyklovaná, má výměnný hliníkový filtr a v neposlední řadě je i pěkná a dobře se drží. Po celosvětovém úspěchu přidal Rashid i větší konvici nazvanou Jug, která je založena na podobném principu.
Další elegantní lahve představila například firma KOR, která do nich sice nepoužila uhlíkový filtr jako má zmíněná Bobble, přsto ale jejich kousky stojí za shlédnutí i použití. Hlavním cílem firmy bylo vyhnout se vyhazování plastových lahví - jejich "korky" jsou proto na více použití.
Olajkuj a vyhraj! Sledujte ELLE.cz i na Facebooku. Do 31. 10. 2012 tu můžete soutěžit o parfém Lady Million nebo DVD z produkce ELLE. Jděte na www.facebook.com/ELLE.cz