Co dělat, aby se dovolená zbytečně neprodražila?

Léto je tady a s ním i co? Cestování, dovolená a zasloužený odpočinek! Jenže pozor, to není vše. Na cestách do zahraničí nás mohou potkat i nepříjemné chvíle (náklady na ošetření, zpoždění zavazadel, způsobení škody někomu jinému atd.). A není nic horšího, než dovolenou nejen promarodit, ale ještě k tomu i třeba platit zbytečně za ošetření, které může pokrýt pojišťovna. Člověk si možná řekne, že vlastně o nic nejde, ale opak je pravdou – tyhle věci mohou cestování úplně pokazit. Společnost AXA Assistance, která se specializuje na oblast pojištění a asistence, o tom ze svých statistik a průzkumů ví své. Setkává se totiž neustále s případy, kdy kvalitní cestovní pojištění zachránilo celou dovolenou.

Jak ale správně postupovat v případě, když se něco přihodí?

Všude slyšíme – sjednejte si to správné cestovní pojištění. Nikde už se ale tolik nepíše, co vlastně dělat ve chvíli, když daná situace nastane. Člověk lehce zpanikaří, a to ho může ve finále stát více, než když postupuje v klidu. Samozřejmě je potřeba znát své pojištění, jeho rozsah a limity - budu-li mít přehled, co vše mé pojištění pokrývá, mnohem lépe se přizpůsobím vzniklé situaci v cizině. Obecně je však důležité.

1. Nejprve kontaktovat asistenční službu

Vždy se obraťte na asistenční službu své pojišťovny, která by měla být neustále připravena podat vám pomocnou ruku v případě potřeby. Nonstop servis by měl být samozřejmostí a spolu s tím i komunikace v několika světových jazycích. Obrátit se na ni tak můžete v případě, kdy si nebudete s něčím vědět rady, budete potřebovat zajistit nějakou službu apod. V případě, že se např. dostanete do křížku s lékařem, který si postavil hlavu a odmítá vás ošetřit, měla by vzniklou situaci vyřešit přímo s ním. Současně by měla zajistit i zaplacení veškerých poplatků za poskytnutí léčby (samozřejmě to, co je v rozsahu).

Infografika kdy kontaktovat asistencni sluzbu 44acf

 

2. Nezapomenout vše zdokumentovat

O co se pojišťovna má opřít, pokud nebude mít dostatečné podklady k tomu, co se skutečně stalo? Je proto potřeba nezapomenout obstarat vše potřebné, co se v dané chvíli pořídit dá. Od formulářů, lékařských zpráv, účtů za léky, fotografií škody, policejních protokolů, výpovědí svědků až po doklady o zakoupení veškerých věcí. Pamatujte, že čestné prohlášení často nestačí.

Infografika nejcastejsi podklady ktere je potreba zajistit pri vzniku skody 03e8a

 

3. Nárok po návratu uplatnit co nejdříve

Pokud okolnosti nedovolují kontaktovat asistenci už v zahraničí (což v některých případech může ovlivnit výplatu pojistného plnění), je možné nárok uplatnit i zpětně. Je však potřeba s tím příliš neotálet. Při pozdějším nahlášení se může řada věcí (např. komunikace s nemocnicí, poškozenou stranou atd.) výrazně zkomplikovat. Pozdější podání nároků může u některých škod dokonce ovlivnit výši pojistného plnění. Navíc, čím dříve svůj nárok podáte, tím dříve dostanete vyjádření od pojišťovny.