Trendy značky 2022: Kdo kraluje online byznysu?

V online světě, který je aktuálně mapovaný více než kdy předtím, se v top pětici umístila na posledním místě značka Hermès, jež letos v digitálním žebříčku spadla od loňského roku o dvě pozice dolů. To však neodráží celkový úspěch francouzského brandu. E-shop Hermès se totiž dočkal dvacetiprocentního nárůstu a Instagram značky zase devítiprocentního upgradu. Hermès navíc v první polovině roku 2022 navýšil oproti loňskému roku celkový prodej o 29 % (podle aktuálního kurzu). Kožené produkty jsou nejžádanější, což jasně dokazuje neutuchající popularitu kabelek Birkin a Kelly. 

Nejnavštěvovanější web

V Pařížské ulici se sice na vstup do butiku Louis Vuitton občas stojí fronty, v online prodeji však oblíbenou značku převýšily další tři konkurenční brandy. Francouzskému gigantu, který se umístil na čtvrtém místě, lehce spadla míra vyhledávání online, i tak se label z konglomerátu LVMH pyšní 13, 2 miliony návštěv měsíčně, čímž sebejistě překonává zdánlivě úspěšnější kolegy. Brand Louis Vuitton se tak – i díky strategickému cílení na čínskou klientelu – umístil jako jediný módní kandidát na seznamu deseti nejcennějších evropských značek. V online žebříčku si letos o jedno místo polepšil. O úspěch brandu se kromě expandování portfolia zasloužila i Virgilova poslední kolekce Dreamhouse.

Insta Best

Na třetím místě se umístila oblíbená značka Chanel, která si o jednu pozici pohoršila, její výsledky jsou ale i nadále stabilní. Sociální sítě zaznamenaly nárůst vy výši devíti procent followerů, zatímco návštěvnost webu se stále drží okolo 8, 6 milionů uživatelů měsíčně. Na samotný online prodej se sice francouzský brand nezaměřuje, na Instagramu však dosahuje nejvíce followerů ze všech značek. Neustále žádaný Classic Flap Bag přivedl brand k rozšíření pravidla ve stylu jeden kus na zákazníka ročně a popularitu sklízí i oblast beauty v čele s parfémem Chanel No. 5, který loni oslavil stoleté výročí. 

Street style

Cesta vzhůru

Francouzskou značku najdete i na pozici číslo dvě. Christian Dior postoupil hned o dvě místa nahoru – v roce 2021 se umístil na čtvrtém místě, v roce 2020 dokonce na pátém a nyní je jen o jednu pozici za vítězem soutěže v digitální popularitě. O rostoucí online prodeje se zasloužil oblíbený model kabelky Lady Dior, který si užívá svou renesanci, ale i fokus na beauty segment, jemuž kromě kompletního pečujícího a make-up portfolia dominují také parfémy Sauvage, Miss Dior a J’Adore, který letos značka uvedla ve složení bez alkoholu. Traffic na e-shopu stoupl o 12 %, aktivita na sociálních sítích ale klesla o téměř deset procent, což může být zapříčiněno relokací marketingového budgetu směrem k navýšení návštěvnosti webu.

Italský vítěz

Jediný luxusní brand, který v top pětici nepochází z Francie, se ujal rovnou prvního spotu. Italský label Gucci si udržel první pozici, procentuální vyhledávání značky ale od minulého roku decentně kleslo o necelé procento na 14, 8 % a traffic na Gucci.com je nižší o celých sedm procent. I tak se značka, která v minulém roce oslavila stoleté výročí založení, drží na vrcholu mezi nejsilnějšími digitálními hráči. Na sociálních sítích je Gucci hned na druhém místě za značkou Chanel a dosahuje cca 78, 2 milionů aktivních followerů. Letos se italský brand ponořil i do světa NFT a nabídl platby kryptoměnami v některých amerických prodejnách. K úspěchu labelu přispěly i spolupráce s brandy The North Face a Adidas a mladší klientelu bezesporu oslovily vize podporující genderovou fluiditu a udržitelnost.  

Zdroje: Luxe.digital, Businessoffashion.com

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24