Po pandemii v kulturním prostoru pomyslně visí důležitá otázka: O čem bychom měli vyprávět? K čemu referovat a co přinášet?
Je možné, že si díky takovým pochybnostem začneme uvědomovat cenu pozitivního poselství napříč zážitky. Kim Jones jakoby jasně odpovídal. Miláno totiž otevřel nadmíru radostnou oslavu života. „Toto je moje první live show pro Fendi a je to oslava,“ uvedl Jones v prohlášení. „Naše žena se trochu uvolnila - jde ven, obléká se. Všichni jsme byli tak dlouho zavření, že si myslím, že právě to teď všichni potřebujeme.“
V druhé kolekci prêt-à-porter pro Fendi totiž rozvíjí veselou pohrdavost, která je už tradičně tomuto módnímu domu vlastní. Přehlídku zahájil bílými soupravami lehké struktury a přesto plné řemeslných přepracování ženské krejčoviny. Jones tak vydává naprosto současný manifest ženské elegance a přitom využívá archivních zdrojů. Ponořil se do historie Fendi a z ní ‚‚pozval" ke spolupráci módního ilustrátora Antonia Lopeze, který pro Fendi navrhl první logo v době, kdy do studií římské značky nastoupil Karl Lagrefled. Lopezovy tahy štětcem zdobily krémové kaftanové topy a šaty. Jeho umělecká díla se objevila i na kabelkách.
„Zatímco jsem se studoval Karlovo dědictví, díval jsem se také kolem něj, na jeho současníky - na to, koho zajímal,“ řekl Jones. „Lopez byl Karlovým přítelem a byl pro mě vždy velmi inspirativní. Hleděl vpřed a k němu zas vzhlíželi důležití umělci nejen jeho doby od Andyho Warhola po Stevena Meisela a Davida Hockneyho. Chtěl jsem ho představit nové generaci.“
Hvězdným akcentem diskotékové kultury tak Jones odvyprávěl velmi pozitivní příběh plný hedvábných tunik, svěžích pastelů a lineárních kalhotových kombinací. Vytvořil jakousi oslavnou píseň na znovuzrození po pandemii. Přesně to jsme skutečně potřebovali.