Vlastně tak trochu obojí. Symbolismus rezonuje v módě velmi intenzivně posledních několik sezón a je spojen s působením nejcitovanějšího italského návrhářského dua současnosti. Maria Grazia Chiuri u Diora a Alessandro Michelle u Gucci začali využívat ezoterickou náladu jako výklad emocí inkorporovaných ve svých kolekcích.
Pamatujete si podivně okultistkou Gucci show, při níž si modelky a modelové drželi imitace svých hlav v podpaží? Nebo kolekci Dior coby kolekci tarotových karet? Přitom nejsou jediné. Věci realitě se vymykající akcentoval už Alexander McQueen a stačí si také vzpomenout na výstavní panel Savage Beauty z Metropolitan Museum of Art v NYC.
Není se ale čemu divit, tajemno nás jednoduše přitahuje, a to od počátku věků. Jen je s podivem, že nás tak vzrušuje i v době, kdy technologie odpovídá na většinu otázek, které pokládáme. Možná však právě proto trpíme takovou nejistotou, kterou promítáme nejen do módy. Nebo vy jste si snad nevšimli té nabídky na Netflixu?
A z komplexní společenské tendence se vyextrahovala spousta sekundárních trendů bojujících o naší pozornost. Mezi nimi krystaly. Krystaly na prstenech, krystaly v náhrdelnících, krystaly všude.
Karneol vám pomůže k odvaze a otevření sexuality, ametyst vás zklidní, achát dodá sílu a udatnost a turmalín vitalitu. Ať už na jejich účinky věříte, nebo ne, můžete jimi doplnit styling, protože vypadají dobře. Inspiraci čerpejte na sítích, jejich denní feed se poslední měsíce proměnil v jakousi síň krystalů.
Na svých selfíčkách se do těch černých, tedy turmalínů, odívá božka ezostylu, zpěvačka FKA Twigs a speciální ametysty si nechala do na míru koncipované svatební róby od Dolce & Gabbana všít neteř Lady Di, Kitty Spencerová.
A pokud se nechcete zaplétat s magickou mocí krystalů, stačí vám sáhnout po jakémkoliv triku s potiskem z náhodné vybrané pobočky jakéhokoli řetězce. Určitě ho tam najdete. Bude batikované a bude na sobě mít symbol života, ďábla nebo dokonce věštící koule.
Ve finále nás ezoterická móda přitahuje hlavně protože nám dává pocit pomyslného přesahu v časech, které jsou na takové významný skoupé. Chceme vyjádřit, že rozumíme světu ve vícero rovinách - i v těch skrytých a hlavně chceme nastavovat zrcadlo klasické představě luxusu.