Východ slunce, vůně polních květin a hra s barvami. Nová kolekce Pietro Filipi pro jaro/léto 2020 evokovala vše. Už při dlouho očekávaném začátku, kdy zazněly první tóny písničky Racing Cars od EP (vy, kteří jste si nestihli zapnout Shazam, nemáte zač) se jako by zastavil čas, dech se zpomalil a vy se přesunuli daleko od světa plného digitálních technologií i uspěchaného životního stylu. V tom nejhezčím oblečení z nové kolekce, samozřejmě.
Za pánskou částí kolekce stojí Filip Hieke. „Zosobňuje nový směr, jakým se módní průmysl vydává. Módou lze vyjádřit nejen vkus, ale i životní postoj. Naše kolekce poukazuje na zodpovědný přístup. K životu i oblékání,“ vysvětluje hlavní myšlenku své tvorby návrhář. Inspirací mu byl moderní muž, který je otevřený novým kulturám i duchovním cestám. Právě objevování i vytoužený relax zdůrazňovaly během přehlídky slaměné klobouky, hedvábné šátky nebo nakreslené pihy vystupující s prvním letním sluncem. Perfektní materiály i střihy není třeba u Pietro Filipi zdůrazňovat. U renomované české značky jsou samozřejmostí. Návrháři se navíc nebáli netradiční barevnosti ani použití japonského denimu a organické bavlny.
Mýtus o Narcisovi
Celé pojetí přehlídky zdůrazňuje uvolněnost a jemnost jednotlivých modelů v duchu tématu hledání vnitřní krásy. Inspirací dámské kolekce, vytvořené týmem návrhářek pod vedením Moniky Drápalové, se stal starořecký mýtus o Narcisovi. Jde o nadčasový příběh o nebezpečí podlehnutí vlastní projekci. Toto velmi aktuální téma o hledání krásy je reflexí na současný trend sebeprezentace a vytváření iluzí.
„Hlavním tématem je kontrast typický pro životný styl na začátku nového desetiletí. Digitální kultura je na vzestupu, lidé tráví více času on-line, ale také se v nich probouzí silná touha po návratu k přírodě. Tuto dualitu jsme promítli i do volby barev,“ říká Monika Drápalová. Na modelech tak můžete vidět jak neutrální přírodní odstíny, tak i „umělé“ barvy symbolizující digitální svět. Vlastní tisky a luxusní materiály nezapomněli ani na podtrhnutí ženskosti, po které nepřestaneme toužit snad nikdy.