Psychologie šatníku

Logo, logo a zase logo
Kabelka s ikonickými iniciálami LV, džíny s velkým nápisem Replay a na hrudi propletená C či podpis známého návrháře. Co to říká o vaší duši? Pokud u vás modely se symboly všeho druhu převládají nad kousky bez potisku, pak se podle psychologů podvědomě snažíte před světem ukrýt vlastní identitu. Ženy s tímto vkusem často utrpěly v době mezi dětstvím a pubertou nějaké trauma, a svou osobnost pak navenek prezentují skrz slova a vkus jiných.

Plná skříň nenošeného oblečení
Koupit, ustřihnout cedulku, jednou dvakrát vzít na sebe a pak navždy hodit do kupy ‚jednou možná‘. Majitelé takových skříní se nedokážou odpoutat od minulosti. Často lpějí na nepotřebných věcech, stejně jako na staré křivdě či strachu.

S cedulkami
Žena, která si koupí oblečení a založí je do šuplíku ještě s připnutou visačkou, ráda přemýšlí o budoucnosti, ale z nějakých důvodů ji nežije. Velmi často chce svůj život změnit k lepšímu, ale nenachází sílu udělat první krok. Co třeba ustřihnout cedulky a začít ty skvělé kousky nosit?

Bez barev
Šatník plný neutrálních tónů značí introverta, který se nerad projevuje jak slovy, tak činy (i těmi módními). Cítí se dobře v úzkém okruhu přátel a rodiny a neochotně přijímá změny.

Kalhoty na druhou
Ženy, které nikdy nenosí sukně, jsou velmi zajímavé osobnosti. Vždy rády prezentují vlastní názor a mají rychlé úsudky. Z velké části jde o povahy s jasným životním cílem – kariérním či sportovním. Maskulinním šatníkem ale ženy potírají svou něžnost a ženskost.

Stejné oblečení
Stále identické džíny, trička, která se liší pouze odstíny… Ženy, které si kupují několikrát stejný kus, se nedokážou rozhoupat ke změně. Jejich život je plný nedotažených momentů. V práci, i ve vztahu. Stejně jako koupit si odlišný model, i změnit pozici je risk, který často není majitelka výše popsaného šatníku ochotna nebo schopna podstoupit.

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24