O značce Acne a její nové tváři

Acne, značka s trochu nevábným jménem, ale úžasným konceptem, byla založena v roce 1996 čtyřmi kreativci s velkými ambicemi. Během let se postupně rozšířila a začala pronikat do reklamní branže, grafického designu, tvorby internetových her i TV produkce. Švédský tvůrčí kolektiv nezůstal jen u toho a po nějaké době vtrhl na trh se stem unisex džín. Jako jedna z prvních je zaznamenala švédská ELLE.

Netrvalo dlouho a všechny důležité butiky si žádaly džíny Acne, pro které jsou charakteristické jasně červené švy. Tím byly položeny pevné základy značky. „Móda je nejlepší způsob sebevyjádření,“ prohlásil trefně Jonny Johansson, její kreativní ředitel.

Švédský tým podobný Factory Andyho Warhola teď zveřejnil informace o tom, kdo se stal tváří předpodzimní kolekce. Je jí teprve sedmnáctiletá kráska Tali Lennox, dcera známé zpěvačky Annie Lennox. Ta má za sebou už pár modelingových úspěchů. Šla přehlídky pro Pradu, Roberta Cavalliho, Burberry nebo Missoni. „Russell Marsh nás seznámil během castingu pro naši kolekci jaro/léto 2011. Miluju její vzhled i osobnost a cítím, že je tou pravou pro naši předpodzimní kolekci,“ prohlásil Johansson, který Tali pro kampaň osobně nafotil na Polaroid.

Naším předpodzimním favoritem je kožená sukně. Máte i vy svého?

Věci od Acne prodává i pražský Simple Concept Store.

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24