Finanční krize zamíchala karty. Šetří se všude, módní branži nevyjímaje. Jak se v ní odliv financí projevil? Nejčastěji tak, že poklesl zájem o středně drahé produkty a lidi se přesunuli k nákupu v nižší cenové hladině i v nižší kvalitě. Nejluxusnější zboží své bohaté high-society zákazníky neztratilo.
Ve fashion světě na hospodářské recesi dosud nejvíce vydělávají obchodní řetězce patřící do takzvané mid-market lines. Nabízejí kompromis, správnou dávku stylu za přijatelné ceny. Shopy Payless, Target či u nás nejznámější H&M jsou tak v centru pozornosti nakupujících víc než kdy dřív. To má jeden zásadní efekt – začínají s nimi ve velké míře spolupracovat i návrháři, věnující se běžně haute couture. Kolaboraci začal například Karl Lagerfeld, Alber Elbaz a teď aktuálně italský umělec Giambattista Valli, jinak kreativní ředitel Moncler, hojně oblékající hvězdy showbyznysu. V lednu se jeho speciální dostupnější kolekce objeví v obchodech Macy’s. Módní nadšenci bez zlatých kreditek tak snad konečně dostanou příležitost zblízka poznat pověstnou eleganci šatů a bot této značky.