Květnový fashion newsfeed: Aktuální zpravodajství ze světa módy

Snít si tak v zahradách

V nové kampani vzdává Sleeper, oděvní značka původem z Ukrajiny, hold kráse anglické zahrady, která je symbolem naděje a trpělivosti. Tváří kolekce pro jaro a léto 2023 se stala múza značky a talent od přírody, inspirativní zahradní architektka Cali Rand. Snímky byly pořízeny v Myddelton House Gardens, botanickém klenotu severního Londýna. Tami Aftab, anglicko-pákistánská fotografka, jejíž dílo se dotýká témat intimity, rodiny, identity a hry, zachytila Cali v jejím přirozeném prostředí.

Sleeper

 

It's selfie time

Modelky a modelové si v nejnovější kampani Balenciaga zkoušejí nejnovější kousky a přepracované siluety oděvů a doplňků, ladí styling před zrcadlem a pořizují si selfies. Vlastně se chovají zrovna tak, jako ve zkušebních kabinkách i my. A jen tak mimochodem tak pořídili nejnovější kampaň ke kolekci Fall 23, kterou netvoří nic jiného než série jejich autoportrétů. Cool, což? Nová kolekce experimentuje s objemem a materiály, velká část šperků, brýlí a svršků je vyrobena z recyklovaných prvků, včetně použitého stříbra, polyesteru, nylonu a polyamidu, nebo z materiálů založených na biologické bázi. 

Balenciaga Fall 2023

Japonské vyhlídky

Psal se rok 2015, když známý japonský módní designér, proslulý sofistikovanou prací s plisováním, založil brand ISSEY MIYAKE EYES. Pro všechny kolekce se nabízí výstižný pojem „čistá práce“ a také až architektonický přístup ke tvorbě, kdy se modely nesnaží být jedním homogenním celkem, ale naopak konstrukčním dílem, které na rozdílnosti prvků upozorňuje, vyzdvihuje je. Brýle japonského návrháře nabízejíunisexovou rovnováhu ve tvaru, barvě a velikosti, která může fungovat s každým typem obličeje, bez ohledu na věk nebo pohlaví. Nově tuto značku do svého portfolia v tuzemsku začleňuje Žilka Optik Studio.

Issey Miyake

 

Lekce fangirlingu s Matthieu Blazym

Tři právě publikované knihy vzdají hold kolektivnímu duchu a historii Bottega Veneta. Výtvory Gaetana Pesce pro značku a neviditelné fotografie zachycující pohyb a emoce kolekce Summer 23 byly shromážděny ve dvou svazcích, přičemž třetí svazek nebyl zasvěcen nikomu jinému, než zbožňované Kate Moss. A to pohledem kreativního ředitele Matthieu Blazyho. Tento fanzine je výběrem koláží a nashromážděných výstřižků z Matthieuových teenagerských let. „Kate Moss byla moje první vyhledávání na Googlu. Její fotografie byla první, kterou jsem nechal kdy vytisknout na rodinné tiskárně,“ nechal se slyšet Blazy. „Stala se mou osobní ikonou.“

Bottega Veneta

 

Office boom

Velká ramena, vysoký pas, nové krejčovské detaily a živá barevná paleta. Aktuální kolekce prêt-à-porter české návrhářky Zuzany Kubíčkové se nese v duchu výrazných siluet, pastelových barev a pestrých potisků. Charakteristický styl návrhářky se propisuje do slušivých střihů, jejichž sexy akcentem je vůbec poprvé použitá výrazná linie ramen. Zcela novou dynamiku tak díky ramenním vycpávkám a oversize střihu získal star produkt značky uvedený v roce 2018, zkrácený trenčkot, čerstvou novinkou je pak například biker jacket. Nesezónní, celoroční kolekce si klade za cíl dobýt naše šatníky a usídlit se v nich na mnoho let a pokud možno, navždy.  

Zuzana Kubíčková

 

Chopard a Cannes

Oficiálním partnerem festivalu v Cannes od roku 1998, bude šperkařský dům Chopard v roli čestného partnera přítomen i na letošním 76. ročníku největší světové filmové události. V centru dění, v ruchu a šumu po boku filmových herců, režisérů a profesionálů, ať už v roli tvůrce Zlaté palmy či hrdého zakladatele Trophée Chopard. ceny udělované mladým hercům za účelem uznání a povzbuzení jejich kariéry. Chopard svými luxusními hodinkami a šperky ozdobí také mnoho hereček a herců, kteří do Cannes přijíždějí propagovat své filmy. Ožije ale i Chopard Rooftop v hotelu Martinez, který bude během čtrnácti ostře sledovaných dnů v Cannes nepřehlédnutelným centrem dění.

Chopard

 

Camilla Micelli pro Pucci poprvé

Camille Micelli uvedla svou první show pod křídly značky Pucci, rok poté, co debutovala jako její umělecká ředitelka. Pařížská návrhářka si vybrala Florencii, rodné město domu Emilia Pucciho, aby zahájila italské léto kolekcí Pucci jaro/léto 2023. Modelky s nejnovějšími potisky Pucci se vynořily z gondol na řece Arno a vznášely se po módním mole v popředí panoramatické městské krajiny v ubývajícím světle soumraku. Nechyběly jasné barvy, inspirace v archivech Pucci, ikonické overaly, zasněné rozevláté kaftany, společenské šaty a nové doplňky. Neskromný start, kterému se dostalo velkého ohlasu.

Emilio Pucci Ready to Wear 2023:

 

Na staré dobré adrese

Značka Tiffany & Co. uspořádala oslavu znovuotevření svého nově přeměněného vlajkového obchodu na 57th Street a Fifth Avenue, nyní známého jako „The Landmark“. Hosté byli přivítáni v The Landmark při příjezdu a následná oslava se konala v Tiffany Flagship Next Door, předchozím dočasném vlajkovém obchodě.Mezi významné příchozí patřili Gal Gadot, Hailey Bieber, Jimin, Pharrell, Anya Taylor-Joy, Florence Pugh, Zoë Kravitz, Blake Lively, Michael B. Jordan, Eileen Gu, Barbara Palvin a mnozí další. Nyní do nového butiku na staré adrese můžete zavítat i vy.

Gal Gadot

 

Nová linie

Yves Saint Laurent přichází na trh s fine jewelry linií z dílny týmu kreativního ředitele Anthonyho Vaccarella. Kampaň k první kolekci nenafotil nikdy jiný, než Juergen Teller a vše nasvědčuje tomu, že si v ní každý vybere. Obsahuje totiž organické siluety i starý dobrý monogram YSL.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Zdroj: Archiv značek

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24