Únorový fashion newsfeed: To nejaktuálnější ze světa módy

Dua Lipa nikdy neskrývala svou vášeň pro kabelky…  

Proto s nadšením přijala nabídku stát se tváří nejnovějšího přírůstku módního domu Chanel – kabelky Chanel 25. Kampaň s hudební ikonou své generace odstartovala krátkým filmem Gordona von Steinera, který se inspiroval dynamikou hudebních videoklipů. Režisér nominovaný na Grammy sleduje zpěvačku během jednoho dne v New Yorku, mezi ruchem manhattanských ulic a intimním prostředím fotografického studia. Chanel 25 je moderní reinterpretací ikonických prvků značky – prošívání, proplétaný řetízek a důmyslné kapsy – a dokonale odráží životní styl žen, které jsou neustále v pohybu. „Jsem touto kabelkou posedlá,“ přiznává Dua Lipa. „Je dokonalá pro někoho, kdo je neustále na cestách. Má kapsu na všechno – na knihy, sluneční brýle, dokonce i na mé krystaly!“ Kabelka je k dispozici ve třech velikostech a skvěle se přizpůsobuje potřebám moderních žen: je flexibilní, lehká a nápaditá, dokonale spojuje komfort a eleganci s maximální praktičností. Na pokračování příběhu se můžeme těšit již v březnu.

Chanel

 

Lásku všem

Gucci představuje svou valentýnskou kampaň Gucci Together, která zachycuje lásku v její nejčistší a nejautentičtější podobě. Značka na ní spolupracovala s renomovanou fotografkou Tinou Barney, jejíž umění vnáší do kampaně emocionální hloubku a jedinečnou estetiku. Zasazená do intimních domácích prostředí, oslavuje různé formy vztahů – od romantických párů až po rodiny a přátele spojené hlubokou náklonností. Kolekce určená ke sdílení a darování zahrnuje ikonické kabelky Gucci Horsebit 1955 Soft v odstínu Rosso Ancora, šperky Link to Love, hedvábné šátky Flora, elegantní obuv s Horsebit detailem i vůně Gucci Flora. Kampaň přivádí na scénu působivý soubor osobností spojených se světem módy, umění a kultury. Mezi nimi se objevují modelka Mariacarla Boscono a Claudio Stecchi, Pixie Geldof a George Barnett, Liya Kebede s rodinou, Duyen a Marc Nguyenovi či Carlos Nazario a Joe Morris. Jejich přirozená chemie podtrhuje myšlenku kampaně a připomíná nám, že skutečná láska je všude kolem nás – v každodenních momentech, dotecích i sdílených vzpomínkách.

 

Chloë Sevigny obhajuje roli it-girl

Značka Jimmy Choo odhaluje kampaň Jimmy Choo Spring 2025, která s Chloë Sevigny v hlavní roli vzdává hold energii, hravosti a luxusu raných let nového milénia. Pod kreativním vedením Ezry Petronia a Lany Petrusevych vznikla série snímků, ve kterých se minimalismus snoubí s výraznými barvami kolekce, čímž dokonale podtrhuje hereččinu přirozenou eleganci a estetiku. Kampaň zachycuje její suverénní přístup k módě, který bourá tradiční představy o hollywoodské eleganci a newyorské podmanivosti a redefinuje je podle jejích vlastních pravidel. „Móda má obrovskou sílu měnit nejen to, jak vypadáme, ale i jak se cítíme,“ říká Chloë. „Osobně věřím, že svoboda sebevyjádření, kterou móda nabízí, může být skutečně silná. Obout si podpatky nebo sáhnout po své oblíbené kabelce může být transformační – můžete tak ovlivnit, jak se v daný den cítíte. Pro mě si Jimmy Choo neustále pohrává s myšlenkou glamouru, představuje ho novým a moderním způsobem, zkoumá emoce spojené s módními artikly – nejen to, jak vypadáte, ale i jak se v nich cítíte.“ 

Jimmy Choo

 

Zpět na dobré adrese

Saint Laurent odhaluje novou éru svého ikonického butiku Rive Droite Paris, který se po roce rozsáhlých renovací znovu otevírá v únoru 2025. Tento přeměněný prostor spojuje odvážnou architektonickou vizi s exkluzivní spoluprací Donald Judd Furniture a kreativního ředitele značky Anthonyho Vaccarella. Výsledkem jsou dvě nové úpravy ikonického nábytku Donalda Judda – ocel a bíle lakovaný hliník, které poprvé obohacují jeho originální design z roku 1984. Rive Droite nyní nabízí nejen jedinečné kulturní a umělecké iniciativy, ale také nový gastronomický zážitek: vůbec první evropskou pobočku Sushi Park, legendární losangeleské omakase restaurace. Tento inovativní koncept propojuje módu, umění a haute cuisine a posouvá estetiku Saint Laurent do nových dimenzí.

Saint Laurent

 

Žijeme v utopii?

Kolekce Dzhus SS25 zkoumá koncept „kódů utopie“, které lidstvo vytváří ve snaze naprogramovat štěstí. Zatímco návrhářka Irina Dzhus pokračuje v rozkrývání vlastního osobního traumatu, její kolekce Anticon je nasycena narativy sociokulturního konformismu. Tvůrkyně ironicky reflektuje frustraci pramenící z očekávání a zároveň si hraje s konvenční symbolikou, která formovala dějiny lidstva. Irina poukazuje na propojení mezi přirozenou touhou po sebepoznání a potřebou návratu domů, přičemž si klade zásadní otázku: „Může nalezení místa, kam patříme, nahradit podstatný pocit domova?“ Kolekce, která byla uvedena na fashion weeku v Berlíně, Praze a Kišiněvě, přináší metamodernistickou interpretaci da Vinciho Poslední večeře. Dzhus ve své performanci rozehrává složitou intelektuální hru se svým publikem prostřednictvím konceptuální přehlídky plné abstraktní symboliky, která záměrně vyvolává asociace na hranici společenských konvencí. Zhlédnout ji nyní můžete i vy.

 

Moderním Amazonkám

Módní dům Dior představuje svou kolekci Spring-Summer 2025, v níž Maria Grazia Chiuri vzdává hold moderní Amazonce – silné, sebevědomé a neustále v pohybu. Inspirace svobodou a dynamikou se odráží v propracovaných siluetách, které propojují sportovní prvky a estetiku motoristiky s krejčovskou elegancí. Asymetrické body, kalhoty s logem Dior či sako, inspirované ikonickou róbou Abandon z roku 1948, přinášejí oslnivý kontrast techniky a krejčovského mistrovství. V surrealisticky snovém prostředí, které zachytila umělkyně Sarah Jones, se Amazonky domu Dior pohybují mezi přírodou a pařížským šarmem. A protože síla se skrývá i v doplňcích, kolekce nabízí také například hvězdu sezony, tašku D-Journey, nepřehlédnutelné boty na nízkém podpatku Optical-D či futuristické tenisky GetDior, které definují novou éru atletické elegance.

Dior

 

Destinace: dovolená

H&M přináší do letních šatníků exotickou eleganci inspirovanou kultovním seriálem The White Lotus. Ve spolupráci s kostýmním výtvarníkem Alexem Bovairdem a Warner Bros. Discovery představuje limitovanou kolekci plnou odvážných barev, vzdušných siluet a dovolenkových detailů. Od romantických šatů s volány až po boho háčkované kousky – každý model zachycuje atmosféru snové dovolené. Kolekci doplňují stylové doplňky jako zlaté náhrdelníky s mušlemi, šátky či tkané klobouky. Připravte se na léto v resortním stylu!

H&M

 

Pocta Hélène Rochas

Značka Rochas a Alessandro Vigilante se v nové kolekci Pre-Fall 2025/26 noří do fascinujícího světa Hélène Rochas, ženy, která redefinovala pojem elegance. Múza této kolekce byla nejen modelkou, vizionářskou podnikatelkou a sběratelkou umění, ale především ikonou ženské síly a rafinovanosti. Inspirací se staly jak její portréty od Leonor Fini a Andyho Warhola, tak její vlastní styl, oscilující mezi odvážnou smyslností a sofistikovanou noblesou. Kolekce přináší pečlivě tvarované silulety, nadýchané objemy a vzdušné materiály, které zachycují esenci Hélène – silné, ale nepolapitelné. Žakárový tvíd s leopardím vzorem, brokát zdobený květinovými motivy, třpytivé bouclé a éterický šifon s puntíky vytvářejí dokonalou hru textur a kontrastů. Inspirace pánským krejčovstvím se promítá do strukturovaných sak, kabátů a plášťů v dramatické šarlatové, barvě, kterou sama Hélène považovala za osvěžující výkřik vášně. Středobodem kolekce je nejen vizuální krása, ale také emoce – stejně jako v její filozofii elegance, která nikdy nebyla jen o vzhledu, ale především o vyzařování a osobnosti.

Rochas

 

My ženy na jedné lodi

Návrhářka a zakladatelka značky On The Boat Jana Horejšová v rámci show kolekce Layers, která se odehrála v industriálním prostoru pražské La Fabriky, představila deset modelů inspirovaných křehkostí i silou ženské duše. Snad více než o přehlídku šlo o performance s poselstvím. Růžové, fuchsiové a třpytivé tóny kolekce se propojily s návrhářce tolik blízkou myšlenkou udržitelnosti, kterou odvážně přetavila do upcyklovaných modelů. Kolekce reflektuje mateřství, sexualitu a ageismus, a zároveň se snaží bořit stereotypy, kterým ženy čelí.

On The Boat
Zdroj článku: