Máme dobrou zprávu pro všechny, kteří se rádi předvádějí ve svém tričku od Lacoste či s kabelkou Louis Vuitton. Americká studie totiž prokázala, že nošení oblečení s monogramy či známým logem působí důvěryhodněji pro zaměstnance i pro širokou veřejnost. Test byl jednoduchý. Muž A šel na pohovor v bílém polo triku od Tommyho Hilfigera se zakrytým logem, pán B si oblékl stejné, ale červenomodrý znak nechal hrdě vystavený. Podle reakcí zaměstnavatelů, kteří volili mezi dvěma kandidáty, byl pokaždé úspěšný subjekt B. Dokonce mu nabídli o devět procent vyšší měsíční plat. Proč?
Autoři projektu Nelissen a Meijers popsali jev metaforou páva. Ten také oslňuje svým úžasným peřím. A stejně jako pávice i lidé podvědomě letí na projev luxusu a vyšší třídní známky. Logicky – ten, co si může dovolit triko od Hilfigera, má nejenom vybraný vkus, ale i stabilní životní jistoty a kapitál. Těch musel nějakým způsobem dosáhnout. Proto je pro firmu přitažlivější, perspektivnější. Jen ti nejlepší si totiž mohou dovolit drahé návrháře. Nebo ne? Nesouhlasíte s tím?