Matthew Williams, zakladatel značky 1017 ALYX 9SM, je fascinován příležitostmi, které nabízí řada nástrojů digitálního designu společnosti Nike. Jeho kolekce ztělesňují jeho víru, že spojení lidské představivosti a technologie ukazuje vzrušující budoucnost.
První kolekce Williamse s Nike prozkoumávala způsoby, jakými se data (např. mapy, ovlivňující zóny tepla a tělesného potu při pohybu), dají transformovat, do strukturovaných vzorů, které ukazují nový způsob výroby sportovního vybavení. V nové druhé kolekci se soustředil na to, jak data odhalují věci, které jsou obvykle neviditelné. „V tomto případě jsme použili výpočetní algoritmy k vytvoření kamuflážního vzoru,“ říká. Kamufláž, samozřejmě, tradičně pochází z přírody. Pomocí dat byl Williams schopen si hrát s přirozeným skrytým tvarem, aby přišel k novému motivu.
Kolekce není ovlivněna jen posleldními módními trendy (Williams považuje vzor „kamufláž“ za vždy aktuální), ale je také plně funkční a vhodná pro vybavení takových sportovců, kteří absolvují to, co Williams označuje za "skutečně tvrdý outdoor trénink". Bral v potaz cvičení jako je převrácení pneumatik, zvedání pískových pytlů či absolvování překážkové dráhy. Ale musel přemýšlet i o přizpůsobivosti oblečení mezi různými kondičními způsoby cvičení – zdvihání, sprintování a skupinové kurzy.
K tomuto účelu byly vytvořeny kousky Sherpa fleece, two-in-one kalhoty, utility vesty a odnímatelné kapuce – vše pro multifunkční využití. Data se také použily ke konkrétním vychytávkám. „Když běžíte v dešti, namoknou vám především ramena, takže jsme se soustředili na vyladění právě takových kritických míst," vysvětluje Williams. A to pravé propojení s lidskou bytostí přichází i s kolekcí ponožek a spodního prádla, které jsou nedílnou součástí sportování.