Kolem Rafa Simonse byl poslední dobou rozruch. Po jeho náhlém a neočekáváném odchodu z pozice kreativního ředitele módního domu Dior loni v říjnu se dlouze spekulovalo, do čeho se pustí příště. Tento týden se vše vyjasnilo - bylo potvrzeno, že Raf nastoupí do pozice kreativního ředitele módního domu Calvin Klein.
Odkud vlastně Raf do světa velkých módních domů přišel? Z Belgie. V roce 1991 vystudoval Průmyslový design a Design nábytku a začal navrhovat nábytek pro několik galerií. Když pracoval jako stážista pro návrhářské studio Waltera Van Beirendoncka, dostal se na fashion week do Paříže na přehlídku módního domu Martin Margiela. Ta ho okouzlila natolik, že se rozhodl zaměřit na módní design. V roce 1995 založil svou vlastní značku pánské módy Raf Simons a v roce 2005 byl jmenován kreativním ředitelem německé značky Jil Sander, kde s velkým úspěchem navrhoval celých 7 let - v roce 2012 totiž nastoupil do módního domu Dior. A dál už jeho příběh zná celý módní svět.
Zatímco můžeme jen spekulovat a dychtivě očekávat, co Raf do Calvin Klein přinese, jedno je jisté: přijde změna. A než se to stane, připomeňme si dosavadní úžasné kampaně tohoto velkého módního domu. Tady jsou.
Brooke Shields & Calvin Klein Jeans
Údajně jedna z nejvíc sexy kampaní všech dob, která byla zároveň velmi kontroverzní. Září v ní teprve patnáctiletá Brooke Shields se sloganem "Chcete vědět co je mezi mnou a mými Calvin džínami? Nic". CBS, americká komerční televizní síť sice vysílání této kampaně zakázala, ale to, že se z ní stala ikona je nepopiratelné.
Christy Turlington & Eternity
Mladičká Christy zářila jako tvář slavného parfému Eternity už v roce 1988. Po 26-ti letech se v roce 2014 k této kampani vrátila - ve svých čtyřicetipěti letech a se svým manželem po boku vypadala úžasně. Sama Christy o ní prohlásila, že je to její nejoblíbenější Calvin Klein Eternity kampaň všech dob.
Kate Moss & Obsession
'Obsession', tedy posedlost. Tu uviděl sám Calvin Klein na snímcích fotografa Maria Sorrentiho, který rád fotil svou tehdejší přítelkyni, Kate Moss. Proto poslal mladý pár na společnou dovolenou a přikázal Sorrentimu, aby tam svou sedmnáctiletou přítelkyni fotil. Tak vznikla slavná kampaň na pánský parfém, která vystřelila kariéru Kate Moss na mezinárodní úroveň a odstartovala skutečnou posedlost. Zároveň ale ukončila vztah Kate a Maria - Mario totiž pilně plnil Kleinovo přání a Kate neustále fotil, což zničilo vzájemnou intimitu a vneslo do jejich romantické dovolené business. Své negativní pocity Kate přiznala v intimním videu pro SHOWstudio až po letech.
Natalia Vodianova & Euphoria
Natalia Vodianova spolupracovala s Calvin Klein celých 8 sezon. Pravidelně se objevovala v kampaních nových kolekcí, džínů i spodního prádla. Asi nejvíce ale veřejnost upoutala jako tvář ikonické vůně Euphoria, kde se kromě běžných kampaní objevila i v kampani vytvořené k desátému výročí této vůně, focené na Hawai.
Justin Bieber & Calvin Klein
Pro jaro a léto 2015 se stal tváří kolekce džínů a spodního prádla Justin Bieber spolu s modelkou Larou Stone. Fotky Justinova odhaleného mužného těla se staly předmětem dlouhých diskuzí - řešilo se, zda bylo jeho tělo upraveno Photoshoppen nebo ne. Ať už to bylo jakkoli, Calvin Klein získal díky Justinovi 3.6 milionu followerů na Instagramu během 16 dnů. A to se počítá.
#mycalvins
Současná kampaň pro podzim a zimu je ve světě reklam na spodní prádlo opravdu originální a neotřelá. Opět se nese v duchu #mycalvins a je plná více či méně oblečených známých tváří - kolik odhalené kůže ukážou bylo totiž na nich. Zaměřuje se i na činnosti, které ve spodním prádle děláme a ukazuje ho tak jako přirozenou součást našich životů. Vidět v ní můžete Kendall Jenner, Justina Biebera, Kate Moss i Grace Coddington. Více se o ní můžete dočíst v tomto článku: http://www.elle.cz/moda/novinky/co-nas-bavi-nova-kampan-calvin-klein.