Concept store je jiný, pro Čechy nezvyklý typ prodeje luxusního a limitovaného zboží. Nezaměřuje se na určitý konkrétní sortiment (např. módu či kosmetiku), ale kombinuje zboží různých druhů a typů, přičemž jednotícími principy jsou kvalita a prestižní značka. Nabídka concept storů se neustále dynamicky proměňuje, a drží tak krok s nejnovějšími trendy.
Kouzlo concept storů je ve způsobu prezentace spojující umění, design a zboží, které je vybíráno tak, aby přesně zapadalo do jejich osobitého rukopisu.
Po světě najdete řadu concept storů, k těm nejvěhlasnějším patří milánské Corso Como, londýnský Dover Street Market nebo berlínský The Corner. A naštěstí – ani Čechy nejsou o své concept story ošizeny. V Praze najdete hned tři – Simple, La Patio a Obsession.
Simple Concept Store v Pařížské ulici otevřel své brány poprvé v dubnu 2009.
Specializuje se především na francouzskou módu. U nás je výhradním zastupitelem značek Lanvin, Balenciaga nebo Chloé. Není to ale jediné zboží, které tu najdete. Simple je totiž slavnými jmény doslova nabitý. Vzpomeňme značky Christian Louboutin, Givenchy, Yves Saint Laurent nebo kosmetiku Veld’s, Costes a svíčky Dyptique. Výčet toho, čím si tu můžete zpříjemnit život, ale nekončí. Simple prodává nejen módu a kosmetiku, ale i knihy, časopisy a hudební CD.
Místní specialitou je pak prodej ve formě Pop Up. Pop Up je velmi oblíbený trend časově omezeného prodeje zboží, které na místním trhu není běžně k prodeji. Simple Concept Store touto formou představil švédskou značku Acne, Jakuba Polanku nebo kolekce šperků Zdeňka Vacka.
V minimalistickém interiéru se potěšíte perfektním servisem, můžete si objednat i části kolekce, které zrovna nejsou aktuálně v obchodě, a samozřejmostí je i úprava oděvů na míru.
Elegantním bonusem je pak bar, který je součástí prodejny a kde si můžete objednat kvalitní šampaňské značky Taittinger.
Mimořádně klidné místo přímo na rušné Národní třídě neboli ‚oáza v centru Prahy‘ – to je Le Patio.
Díky svému širokému zaměření se může považovat za concept store. Nezaměřuje se na módu, ale na bydlení. V obchodě najdete všechno, co souvisí s bydlením a životním stylem – nábytek, bytové doplňky a textil v koloniálním stylu, šperky s křišťály, ametysty z dílen indických mistrů, interiérové parfémy Esteban, knihy…
Nad to je La Patio ideálním zázemím pro stále oblíbenější pracovní snídaně. Jeho jídelní lístek je doslova i v přeneseném slova smyslu dobré čtení. Každý den se tu servíruje klasická francouzská, vydatná americká nebo lehká zdravá snídaně. V menu za vyzkoušení stojí salát z kachních prsíček, burgundští šneci či toust s kozím sýrem. V pátek a o víkendu je součástí programu i živá hudba.
Multibrandový butik Obsession je úplným nováčkem mezi pražskými concept story.
Ve dvoupodlažním butiku o rozloze 350 m² se spojuje tradice s extravagancí, luxus s laskavostí. Tým lidí tu vytvořil prostor v Čechách nevídaný.
Obsession je hlavně o módě. Najdete tu modely světových módní návrhářů i kreativních umělců. Pod jednou střechou tu seženete kolekce značek Maison Martin Magriela, Ann Demeulemeester nebo Dries Van Noten, známých svým invenčním pohledem na módu, ale i Karla Lagerfelda, Oscara de la Renty nebo dua Viktor & Rolf.
Na posilněnou nebo jako sladkou tečku za módními nákupy nabízí Obsession luxusní čokoládu Leysieffer. Nepochybujeme, že příjemnou vymožeností bude i chystaný e-shop butiku.
4. listopadu se navíc v prostorách butiku speciálně pro čtenářky Elle uskuteční exkluzivní shopping party.