Plizované sukně, polo trička, elastické čelenky a pásky i ultrakrátké šaty. Na tenisové módě je něco nepopiratelně zajímavého, o tom není pochyb. Nespočet značek se snaží estetiku tenisových kurtů reinterpretovat, a zatímco poměrně nové značky vynalézají způsoby, jak do svých kolekcí tenisovou náladu neotřele vetkat, ty starší a klasické z této atmosféry a sladké nostalgie těží přímo. Značky na poli sportu zorientované nám servírují další a další kusy sportovního oblečení, které stejně tak jako na antuce fungují i mimo ni. A tak bez ohledu na úroveň vašich tenisových schopností, poskytuje tento trend tenisovým nadšencům i těm, kteří tenisu aktivně neholdují, spoustu možností pro projev náklonnosti sportovní náladě.
Historický vývoj tenisové módy jasně demonstruje jednoduchý fakt, že tu plizé sukně a trika s límečkem vždy byly. V minulém století trojitý wimbledonský šampion Fred Perry zpopularizoval polo triko natolik, že se stalo ikonickým. Americký tenista Stan Smith měl zase tenisky pojmenované po sobě samém, kterými se zapsal i do povědomí široké veřejnosti tenisem nepolíbené. Není také neobvyklé, aby tenisoví hráči měli své vlastní módní značky, či na svém kontě vedle trofejí i mnohé módní spolupráce. Vzpomeňme si například na to, jak v minulém roce dům Louis Vuitton oficiálně jmenoval Naomi Osaku svou nejnovější ambasadorkou. Sečteno a podtrženo, tyto dva zdánlivě rozdílné světy blízké jsou si neskutečné blízké.
Dům Dior v Ready to Wear Spring Summer 2022 kolekci modelky oblékl do slušivých minišatů a krátkých sukní, které avizovaly, že o tenisové módě ještě v mnoha podobách mnohé uslyšíme. Stejné signály vyslala do módního světa i Bottega Veneta, která ve své kolekci pro stejnou sezónu představila šaty, které by jeden mohl hravě zaměnit za ty, které sportovkyně na tenisový kurt opravdu oblékají. Marine Serre celou svou aktuální kolekci zasvětila sportovním disciplínám, a modelky v upnutých trikotech na runway vyslala s tenisovými raketami v rukou, opatřenými ikonickým logem půlměsíce. A netřeba zmiňovat estetiku italské značky Miu Miu, která si ducha kultovního sportu vzala za své natolik, že by se mohlo zdát, že na něj má patent. Jen před pár dny dokonce odhalila novou kolekci v prostředí zaprášeném od oranžové antuky.
A takový mistr Giorgio Armani navrhl pro tenisový The Hurlingham Club řadu oblečení pro turnajový personál, od hráčů až po zřízence a funkcionáře. Sám pan Armani je vášnivým fanouškem tenisu s dlouholetými vazbami na tuto hru. Jeho značka sportovního oblečení EA7 Emporio Armani obléká řadu padesáti nejlepších hráčů na turné, Nadal hrál v předchozích kampaních na spodní prádlo Emporio Armani a mnoho hvězd tenisu od Djokoviče přes Serenu Williams jsou častými návštěvníky Armaniho přehlídek.
Není tedy divu, že ty nejneopakovatejnější módní i sportovní výkony se dějí nejen na hřišti, ale i mimo něj. Nezbývá než jen zvážit, zda plizé sukni a polo triko ve svém šatníku opravdu nepotřebujete?
Zdroj: ELLE, Wallpaper