Jít od starého k novému a od nebývalého k patrimoniálnímu. Co kdyby se nesčetné epochy historie, z nichž čerpá móda, setkaly na jednom místě? Právě tady a teď? A co kdybychom v této chvíli mohli konfrontovat veškerou historii s dneškem, se všemi svobodami, čistě pro radost z módy? Kreativní ředitel módního domu Louis Vuitton Nicolas Ghesquière se tentokrát v dámské kolekci rozhodl otestovat flexibilitu osobního stylu. Nová kolekce zkrátka bude o jejich nositelkách a první housle v ní budete hrát právě vy. Každý totiž může psát svou vlastní historii.
Dvě stě postav na „galerii” historie je dílem Mileny Canonero, dvorní kostýmní návrhářky režiséra Stanleyho Kubrika, která se podílela na filmech Mechanický pomeranč, Barry Lyndon a Osvícení. Pro přehlídku vytvořila kolem 200 postav od 15. století do roku 1950. Hudbu složili Woodkid a Bryce Dessner. Celé dílo dostalo název Three Hundred and Twenty a odkazuje na počet let mezi jednotlivými větami v barokní kompozici a tepe minimalistickým, opakujícím se hudebním veršem. Díky této skladbě byl vzkříšen Nicolas de Grigny, současník Johanna Sebastiana Bacha, který však nikdy nezískal uznání ve své době a nikdy se jeho hudba nehrála v Louvre. Díky tomuto střetu opech dnes - o stovky let později - posloucháme Nicolase de Grigny v Louvru.
Na slovíčko s Nicolasem Ghesquièrem:
Co bylo inspirací pro tuto kolekci?
V módě je čas tím, z čeho všechno vychází. Chtěl jsem, aby byla konfrontována jiná, historická doba s touto, naší dnešní. Všechny tyto „minulosti“, ztělesněné galerií osobností v dobových šatech, se sbíhají v naší přítomnosti. Všichni tam jsme v jeden okamžik a sledujeme defilé kolekce, která sama o sobě líčí živý, trvalý, střet stylů – a vše, co můžeme udělat s oblečením jeho kombinováním. Šlo mi o svého druhu žánrový anachronismus. Může to být prostě potěšení z oblékání a jeho mnoho možností, bez protokolu nebo omezení. Bereme to, co už máme doma, a mícháme ho s tím, co se nám líbí to je nové. Tato kolekce je o „anti-total-look“, který vychází z osobnosti nositele. Hodně záleží na flexibilitě daného člověka při konfrontování vlastního šatníku. Kousek funkčního, sportovního oblečení může být součástí formálního stylu a naopak. Je to jen propozice – chtěl jsem být otevřený, energický a spontánní. Tato kolekce je v podstatě něco jako sartoriální „tuning“.
Odkud se vzaly ty historické postavy?
Pracovali jsme s talentovanou kostýmní výtvarnicí Milenou Canonero, která pracovala na filmech Stanleyho Kubricka Mechanický pomeranč, Barry Lyndon a Osvícení – a na mnoha dalších úspěšných filmových projektech. Vytvořila pro nás 200 postav od 15. století do roku 1950. O hudební podkres se postaral Woodkid a Bryce Dessner. V hudbě je také patrný střet epoch. Skladba se nazývá „Three Hundred and Twenty“ (Třistadvacet) a odkazuje na počet let mezi „Tři sta dvacet“, odkazuje na počet let mezi jednotlivými větami v barokní kompozici a tepe minimalistickým, opakujícím se hudebním veršem. Díky této skladbě byl vzkříšen Nicolas de Grigny, současník Johanna Sebastiana Bacha, který však nikdy nezískal uznání ve své době a nikdy se jeho hudba nehrála v Louvru. Díky tomuto střetu epoch dnes – o stovky let později – konečně máme možnost poslechnout si hudbu Nicolase de Grigny v Louvru. Celou show režíroval divadelní režisér Francisco Negrine.
Můžete prosím něco říci k doplňkům?
V prvé řadě je tam Keepall — čistý vintage kousek, který časem získal nádhernou patinu. Jen jsme mu dodali nový popruh. Nechybí ani malé kabelky – přes rameno i do ruky, včetně miniaturních geometrických společenských kabelek. I v botách je poměrně velký prostor: objevují se ikonické modely z minulých kolekcí i například lodičky s kovem vyztuženou špičkou, která připomíná „vytuněná“ litá kola nějakého speciálu.
ELLE PŘÍMO VE VAŠÍ SCHRÁNCE S POŠTOVNÝM ZDARMA
Nechcete přijít o nové číslo? Nechte si ho poslat domů. Výtisk vám doručíme až ke dveřím po celé České republice za stejnou cenu jako v obchodě, aniž byste museli platit poštovné. (Akce platí pouze pro ČR.)