#FlitterJacket
Páté album Michaela Jacksona, Off the Wall, přineslo hity jako „Don’t Stop‘ Til You Get Enough “ a nastartovalo estetickou éru definovanou Jacksonovou zálibou v jiskřivém odívání. Jednou z nejpamátnějších poct nákladného stylu Michaela Jacksona byla kolekce Balmain jaro/léto 2009. Výtvory tehdejšího kreativního ředitele Christophera Decarnina byly plné silných ramen, pouliční inspirace a lesku. Pozdější šatník popové hvězdy byl ostatně plný Decarninových střihů, vytvořených na zakázku. I Olivier Rousteing, současný kreativní ředitel, pravidelně čerpá z Jacksonova estetického odkazu.
#BikerJacket
„Bad“, hit Michaela Jacksona z roku 1987, se zpěvákovi postaral o pověst rebela. #BikerJacket, kterou měl na sobě ve videoklipu, se stala stejně ikonickou jako sama píseň. Její kontury byly tvrdé, střih skoro skulpturální. Ačkoli se showstopping bundy staly zjevně neodmyslitelnou součástí Michaelova oděvního dědictví, tato konkrétní představuje estetický odklon od zpěvákovi éry bílých obleků, kterou lze vysledovat až ke coveru LP Thriller z roku 1982.
Dnes je móda inspirovaná motokrosem skoro každou druhou sezónu. Značky jako Maison Margiela, Alyx Studio, Supreme a dokonce i Berlin Magazine 032c jedou na motorce tvrdě, snažíc se dohnat onen obraz křehkého „Bad” rebela.
#Fedorahat
#Fedorahat byl dlouhou dobu charakteristickou součástí Michaelovy image. Nejpamátnější verzi ale předvedl ve videu ke skladbě „Smooth Criminal“ z roku 1988 - kde měl na sobě MJ i lineární bílý oblek, modrou košili, bílou kravatu a samozřejmě černobílý #fedorahat. Doslovná pocta idolu Fredu Astairovi, který měl na sobě téměř identický oděv v muzikálu „The Band Wagon“ z roku 1953.
Během předávání cen Grammy 2014 se Pharrell Williams ukázal ve své vlastní verzi #fedorahat a redefinoval svou image založenou na tomto ikonickém klobouku. #Fedorahats se pak ukázaly v pánských kolekcích Vivienne Westwood. Bruno Mars téměř vždy vystupuje ve výrazném #fedorahat, který vypadá, jako by si ho přímo vypůjčil z Jacksonova šatníku. Ostatně sám pro magazín Rolling Stones jednou řekl: „Mám pocit, že nastavil laťku umělcům. Jakýkoli umělec by měl aspirovat na to, aby byl jako Michael Jackson.“ Díky přehlídce Chanel Resort 2017 na Kubě si #fedorahat užil návrat i do haute módy.
#Futuro-postunkCouture
Multi-milionové video „Scream“ z roku 1995 je stále nejdražším hudebním videem všech dob a díky ikonickému klipu se Michaelův styl stal futuristickým a klubovým kultem. Michael a jeho sestra Janet sportují v klipu v 3D košilých a černých koženkových kalhotách. V módním mainstreamu se futuro-post-punk objevil během přehlídek kolekcí podzim/zima 2017. Od Anthony Vaccarella přes studio Saint Laurenta až po Chanel. Tehdejší móda jako by nás chtěla vybavit pro lety do vesmíru.