Látky od Diora ve slevě. LVMH začne vyprodávat nadprodukci

 

Projekt se jmenuje Nona Source a byl spuštěn před několika málo dny. Založil ho Romain Brabo, který v předchozích letech působil coby nákupčí látek u Givenchy. Častokrát během své kariéry viděl přeplněné sklady látkami, které se nikdy neprodaly a myslel na mladé návrháře, kteří hledají dechberoucí materiály pro své kolekce, ale často nemohou najít ty pravé dodavatele nebo nemají dost prostředků nakupovat u těch nejlepších.

 

Projekt cílí na mladé návrháře, kteří nemají možnost se dostat k luxusním materiálům. Funkčním způsobem také adresuje problém nadprodukce.

 

Název „Nona" vychází z antické mytologie, jednalo se o jednu z bohyň osudu, která roztáčí vřeteny životů běžných smrtelníků. Je tedy u samého zdroje, stejně jako materiály jsou zdrojem tvorby pro designéry. Romain Brabo ale nevytvořil tak rozsáhlý počin sám, spojil se s Marií Falguerou, textilní inženýrkou u Kenza. Celý koncept a jeho realizaci připravovali společně rok, od minulého března, kdy nakupovali neprodané látky ze skladů a následně je jim stanovovali novou hodnotu.

 

Nona Source
Mohlo by se vám líbit

Konec Rihannina módního snu. O svou značku Fenty bude muset bojovat

Módní značka, kterou zpěvačka založila, slavila velké úspěchy. Na svém kontě měla revoluční přehlídky i lukrativní spolupráce. Přesto konglomerát luxusního zboží Louis Vuitton Moet Hennessy, který Fenty vlastní, nyní oznámil, že ji po dvou letech existence zavře.
elle.cz

 

Skvělé je také to, že si nemusíte pořizovat látky v obrovských kvantech, od každé si může objednat jen tolik, kolik potřebuje. Nejmenší objednávka bude činit alespoň dva metry. Na digitální platformě existuje dokonce funkce, která vám umožní seznámit se s materiálem co nejblíž. 

Jak se ale mnozí módní odborníci, specializující se na módním byznys domnívají, je to ze strany LVMH spíše vypočítavý krok než upřímný zájem o životní prostředí. Nicméně, konglomerát má vlastního ředitele pro otázky životního prostředí Alexandra Capelliho, který také stojí za strategií Life 360, která má představit koncept „kreativní cirkularity". To znamená, že bychom v budoucnu u tradičních módních domů jako je Dior, Givenchy, Loewe nebo dokonce Fendi, mohli najít více recyklovaných materiálů nebo látek, které vznikly k přírodě ohleduplným způsobem. Mezi další byznys modely má být také půjčovna nebo přeprodej použitého zboží.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Sympatické ale je, že Nona Source je otevřená pro všechny zájemce o látky. Tedy potenciálně i pro přímou konkurenci LVMH, gigant Kering, který v sobě čítá značky jako je například Gucci, Yves Saint-Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga a další. Pokud byste ale doufali, že se vám podaří objednat látky s logem Dior nebo kůži Celine, musíme vás zklamat. Původní zdroje materiálů zůstávají v anonymitě.

Mohlo by se vám líbit

FASHION NEWSFEED: Aktuální zpravodajství ze světa módy

Módní svět je v procesu neustálé transformace, mění se, pohybuje, vznikají nové závazky, kolekce i spolupráce... Pro lepší orientaci vám přinášíme aktuální novinky, které nás v poslední době zaujaly.
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24