Kultovní módní instagramové účty, které si zaslouží váš follow

Ve věku nadměrné spotřeby a frivolní rychlé módy je pro návrháře nesmírně vzácné získat “kultovní” status. Módní průmysl byl svědkem mnohých talentů a trendů, které přicházejí a odcházejí. Uprostřed této prchavé reality se však najde i hrstka designérů, kteří si vytvořili loajální skupinu následovatelů, kteří je staví na piedestal. Ať už obdivujete feministicky zaměřenou Céline pod vedením Phoebe Philo či chytré siluety Comme des Garçons, vypadá to, že některé módní počiny kolem sebe dokázaly vytvořit doslova minimalistickou módní sektu.  

Značka často dosáhne tohoto výjimečného statusu prostřednictvím nějakého osobitého doplňku, barevného spojení či jedinečného střihu, který si získá pozornost těch správných konzumentů. V případě Dioru pod vedením Johna Galliana je oným artefaktem jistě slavná saddle bag, zatímco Daniel Lee vytyčil nový smět značky Bottega Veneta svou prošívanou kabelkou. Ovšem u některých je tím okamžikem zlomu jejich dramatický odchod z vedení společnosti a ano, naše zraky se zde otáčejí právě k Phoebe Philo či k Johnu Gallianovi.  

Ačkoliv tento fenomén neumíme dost dobře vysvětlit, je jisté, že velkou roli v něm hraje Instagram. Mladá generace, která si vytipovala své velikány, tak sdílí jejich výjimečné počiny a ikonické kampaně na svých esteticky propracovaných feedech, které zaujmou na první pohled... Pokud ještě netušíte, o kterých instagramových účtech je řeč, zde je nás výběr těch nejlepších.  

 

Mohlo by se vám líbit

Bottega Veneta spustila nový digitální magazín

Značka se zřekla Instagramu, aby vymyslela svůj vlastní počin, který ji nebude kreativně "homogenizovat". Prohlédněte si první číslo audiovizuálního časopisu na našem webu.
elle.cz

 

@PHOEBEPHILODIARY 

Žensky a feministicky orientovaná Céline za vlády Phoebe Philo má opravdu věrnou skupinu následovníků. Její krejčovská dokonalost budí údiv i dnes. Když bylo oznámeno, že tato jedinečná návrhářka opouští značku, svět přešel do stádia truchlení a jakmile stávající kreativní ředitel Hedi Slimane odstranil pryč pověstnou čárku nad E, skupina obdivovatelů Phoebe okamžitě reagovala. Vzniklo tak mnoho účtů na sociálních sítích, které velebily slávu “starých časů” a nový směr Celine jim nebyl po gustu. Proto nyní tolik lidí miluje účty jako @poebephilodiary či @oldceline. 

 

 

@MCQUEEN_VAULT 

Pokud jste fanouškem Alexandera McQueena, toto je ista-účet, který jistě pravidelně navštěvujete. Od návrhářovi průlomové kolekce z roku 2008 až po jeho inovativní práci v Givenchy, toto je místo, kde vám fashion historik John Matheson naservíruje kurátorský výběr těch nejpamátnějších okamžiků ve velice vysoké vizuální kvalitě.  

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

@TOMFORDFORGUCCI 

“Kdyby nebylo Toma Forda, bylo by to vůbec Gucci?” Odpovědí na tuto otázku v biu by bylo v tomto případě samozřejmě jednoznačné “NE”. Feed je nadupaný těmi nejriskantnějšími kousky, které značka vyprodukovala pod vedením slavného návrháře. Pravdou je, že dokumentace úhledných a sexy outfitů v nás vyvolává opravdu silnou nostalgii. Tuto éru “porn-chic”, provokativních kampaní a divokých momentů z módního mola jsme zkrátka zbožňovali, a ještě dnes před sebou vidíme Kate Moss v legendárních průhledných šatech... 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

@GALLIANOARCHIVE 

Kariéra Johna Galliana je opravdu hvězdná. Jeho působení v módních domech Givenchy, Dior či Maison Margiela zachycuje vždy jeho specifický narativ. Tento kout na sociálních médiích je naprostý must-like! 

 

 

@NEWBOTTEGA 

Když bylo oznámeno, že odchovanec Celine a Balenciaga Daniel Lee převezme vládu nad italským brandem Bottega Veneta, módní svět se tetelil nadšením. Dnes je již jasné, že to byl brilantní krok, který katapultoval značku mezi naprostou špičku a započala se tak nová éra minimalistické dokonalosti. Účet @newbottega navíc umí perfektně zkombinovat vizi Leeho s insta estetikou až vás to nutí koupit si letenku do Paříže či na italský venkov. 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

@CDGARCHIVE 

Tento instagramový účet dokumentuje jednu z nejvíce kultovních a vyhledávaných značek. Je to místo, kde si fashion nadšenci přijdou opravdu na své a uspokojí je pravidelná dávka aury jedinečnosti, kterou kolem sebe má jen Rei Kawakubo

Mohlo by se vám líbit

PAVLÍNA LOUŽENSKÁ: Oblečení, které můžete nosit jen online

Alessandro Michelle navrhl pro gucci první virtuální tenisky. Prodávají se za 12 dolarů a existují jen online. Na první pohled je to převratná zpráva, ale doopravdy virtuální oblečení hýbe módním odvětvím už několik let.
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24