Luxusní florentský dům s 95 letou tradicí známý především pro své kožené zboží a hedvábí dostal loni na jaře kreativně na starost britský designér Maximilian Davis. Už ve své debutové kolekci čerpal Davis inspiraci ve slavných červených lodičkách osazených kameny Swarovski, které měla Monroe ve filmu Let’s Make Love z roku 1960. A pro módní dům nová charakteristická červená se nese i druhou hlavní kolekcí (kromě lodiček odkazuje i na vlajku Trinidadu a Tobaga, což odráží Davisovo rodinné dědictví), kde se kreativní ředitel nechal inspirovat právě 50. léty, kdy byly Monroe, Audrey Hepburn a další hvězdy Hollywoodu věrnými klienty italské značky.
Návrat zpět do minulosti
Davis vzal dobové prvky jako blejzry se stojáčkem a asymetrickým knoflíkovým zapínáním, vysoké šortky, kruhové sukně a srdíčkové výstřihy a pozval je do 21. století přidáním sportovnějších prvků. Kabáty v námořnické barvě tak najednou zdobí kontrastně bílá odepínací kapuce, přesto však evokuje námořníka líbajícího neznámou dívku během Dne vítězství. Naopak připomínkou naší mnohem bližší historie jsou modelky bez kalhot, pouze v punčochách a vysokých kalhotkách. Spodní část outfitu jsme s radostí odhodili během globální pandemie a místo Casual Friday by možná mnozí naopak ocenili No Pants Friday. Davis posílá na molo dlouhonohé modelky snad jako akt svobody, emancipace, vždyť punčochy milovala i Twiggy nebo múza Andyho Warhola Edie Sedgwick. Twiggy, Sedgwick ani Monroe však nenašly šťastný konec, možná i proto prosvítá červená barva skalpelem proříznutými lokty blejzrů. Šarlatové rány nám snad mají připomenout, že na vrcholu není vždy bezpečno.
Některé modely pak 50. léta úplně ignorují, naopak jsou připomínkou vibrující přítomnosti. Hluboká tílka s širokými kalhotami, vinylové minišaty, mikiny s kapucí a oversize tašky evokují právě znovu navrátivší devadesátky. Mimochodem, mezi hosty mimo jiné zasedla i Uma Thurman, herečka, kterou právě filmový hit 90. let Pulp Fiction katapultoval na výsluní.
Zdroj: Autorský článek