Kabelky byly vždy symbolem společenského postavení a ukazatelem dobrého vkusu.
5. Givenchy Nightingale
Taška klasického tvaru je z jemné hovězí kůže a má odnímatelný popruh přes rameno. Tvar tašky je univerzální, velikost ideální a absence zdobných prvků z ní dělá jasnou favoritku pro každodenní nošení.
4.YSL Muse
Nejpopulárnější taška z kolekcí YSL se po letech vrací v novém remaku. Jednoduchý, sofistikovaný tvar se zlatým zámkem a s členěním ve tvaru písmene Y je určen pro příznivkyně kvalitního a elegantního designu bez velkých a okázalých log.
3. Louis Vuitton Speedy
Klíčem úspěchu tohoto velmi populárního doplňku je, že se vlastně neustále mění. Od chvíle, kdy se Marc Jacobs chopil designérského kormidla značky, oslovil už celou řadu umělců včetně Stephena Sprouse, Takashi Murakamiho, Sofie Coppoly nebo Kanyeho Westa, kteří luxusní doplněk přiblížili popkultuře, a tak z ní udělali fenomén.
2. Chanel 2,55
Chanel svoji slavnou kabelku uvedl na trh v únoru roku 1955 (odtud její název). Vytvořila ji slavná Coco a při její tvorbě se nechala inspirovat svým dětstvím v sirotčinci. Tehdy ošetřovatelky nechávaly nad postýlkami uvázané řetězy, aby si s nimi mohly děti hrát. Inspirace sirotčincem se odrazila i v černé barvě, kterou dítka nosila na uniformách. Kabelka se dočkala zatím dvou remaků – v roce 1980, kdy dostala kultovní sponu se dvěma C, a v roce 2005 u příležitosti 50. výročí společnosti.
1. Hermès Birkin
Hermès Birkin je jedním z nejpopulárnějších doplňků. Svým nadčasovým tvarem, jemnou strukturou a astronomickou cenou si vydobyla pevné místo v módní historii. První birkinka byla vyrobená na počátku osmdesátých let přesně na míru pro zpěvačku Jane Birkin. Výroba jedné tašky zabere speciálně proškolenému řemeslníkovi až 48 hodin práce. Její zvláštní hardware je poznávacím znamením její pravosti, stejně jako speciální značky řemeslníka. Hermès tuto tašku za žádných okolností nezlevňuje. Její cena začíná na 100 000 korunách.