Pro aktuální kolekci Coperni si kreativní ředitelé Arnaud Vaillant a Sébastien Meyer připravili mimořádnou podívanou. Přehlídkové molo Fall/Winter 2022 lemovaly školní skříňky a hudební kulisu tvořilo falešné hlášení školního rozhlasu. Mezi uniformami hodnými neposlušných školaček byl k vidění i jeden vskutku netradiční doplněk – kabelka ze skla. Tehdy s průhlednou verzí kulaté tašky s ďábelskými rohy po molu kráčela Gigi Hadid a její snímky záhy obletěly módní svět. Další modelky ukázaly skleněnou tašku v drobných obměnách – v mléčně modrém gradientu a v chromovém provedení.
Z módního mola pak kabelka ze skla zamířila rovnou na červený koberec cen Grammy, kam ji vynesla hudebnice Doja Cat. V jejích transparentních útrobách neměla nic než bonbóny, čímž už tak obskurní doplněk povýšila na ještě větší módní lahůdku. První dubnový víkend nebyla k vidění jen v rukou Doja Cat, v temně červené verzi ji na červený koberec vzala i interpretka Tinashe. Dlouho na sebe nenechala čekat ani Kylie Jenner, která byla s kabelkou k vidění na tiskové konferenci pokračování reality show její rodiny. Diváci mohli v její kabelce spatřit pouhé dva objekty, rtěnku a lesk na rty Kylie. Řekněme, že šlo o dokonalý marketing – je to přeci skvělý způsob, jak inzerovat něco, co chcete, aby lidé viděli. Zkrátka to strčte do skleněné kabelky a sledujte sílu internetu.
Je tedy řeč o umění?
Sochařské doplňky z nejnovější kolekce jsou volnou asociací typické Coperni kabelky Swipe ve tvaru prodlouženého oválu, o které její návrháři říkají, že jde o iPhone ikonu pro úkon „odemknout přejetím prstem“. Kabelka byla před nedávnem k vidění i v dnes již kultovním seriálu Euphoria. Ještě nevíme, kam zamíří kroky Coperni v blízké budoucnosti, ale jistě směřují správným směrem – a rozhodně do šatníku generace Z.
Chcete-li však skutečně rozvířit vlny internetu, není radno držet se při zemi. Silueta oblíbené kabelky se tak převtělila do objektu, který je výsledkem spolupráce brandu Coperni s newyorskou sklářskou značkou Heven. Její zakladatelé Breanna Box a Peter Dupont se spojili s Joshem Raiffem ze studia Brooklyn Glass, aby vytvořili umělecká díla foukaná do skla. Skutečný kousek hodný obdivuCoperni x Heven odkazuje na staré skleněné tašky z Murana, slavného ostrova produkujícího sklo v benátské oblasti.
Jedním tahem se tak z uhlazeného každodenního kousku stalo nositelné umění. Ale na rozdíl od většiny věcí, kterým se říká nositelné umění, je tato kabelka skutečným ztělesněním tohoto pojmu. Je pravda, že taška technicky pojme pouze jeden nebo dva malé předměty. A že jde spíš o projev savoir-faire, než o nositelný kus vašeho šatníku. A tak, rozhodnete-li se do skleněné kabelky za 2700 dolarů investovat, raději ji doma vystavte na oslavný piedestal namísto skutečné sochy, a strčte do ní květinu, či třeba akvarijní rybičku.
Zdroj: Paper Magazine, Glamour, High Snobiety