Vaše první dospělá kabelka. Pamatujete? Já ji dostala od své kamarádky Aleny. Když jednoho červnového odpoledne otevřela kufr svého auta a posvátně z něj vyndala plátěný obal s kouzelným nápisem Louis Vuitton, byla jsem v transu. Uvnitř se skrývala kabelka Louis Vuitton Damier Ebene Canvas Saleya MM v klasické vuittonovské kostce. Obřadně jsem ji vyndala z vaku a začal mi nový život. Kabelka s magickými iniciálami se stala mojí nedílnou součástí. V kavárně měla vlastní židli, v práci jakbysmet a na slavné Páté avenue v New Yorku jsem jí pořídila dokonce malý přívěsek. Několikrát se se mnou vyfotila do ELLE a pak se najednou rozpadla. Asi neunesla tíhu našeho vztahu. Nakládala jsem jí opravdu hodně. Počítač, polovinu koupelny, cigarety, sluneční brýle, svačinu a litrovku koly… Kabelka, to je osobní talisman, nejlepší přítelkyně, součást vaší osobnosti, vyjádření vkusu. Vy sama.
Řekni to kabelkou
„Nikdo z nás doopravdy nepotřebuje luxusní kabelku,“ říká britská návrhářka doplňků Anya Hindmarch. „Ale stejně je na ní něco, co vám dokonale dokáže změnit náladu. Není to jen nosič na naše osobní věci. Mít určitou kabelku je jako příslušet k tajnému společenství, kmeni.“ A přesto je definitivně pryč éra ,it bags‘, trendy kabelek, které jste v dané sezoně prostě musela mít, aby je za rok vystřídala jiná ,it bag‘. „Problém s ,it bags‘ byl v tom, že vždycky u nich šlo spíš o značku nebo model než o vás osobně,“ říká návrhářka Sophie Hamilton. „Já mám ráda kabelky, které pro mě osobně něco znamenají, nejsou jen objektem, který získáte jedním kliknutím a doručí vám ho osobně až do domu.“
A přesto existují modely kabelek, které vzbuzují naši touhu více než jiné. Kreativní ředitel Simple Concept Storu Lukáš Loskot v poslední době zaznamenal zvýšenou poptávku po kabelce Céline Luggage Tote, která byla vyhlášena kabelkou roku 2012 mezi celebritami. Nosí ji Reese Witherspoon, Rihanna, Alessandra Ambrosio, Nicky Hilton či Carey Mulligan nebo Rosie Huntington-Whiteley. „Kabelku Céline chce v současnosti každá žena, která se aspoň trochu vyzná v módě. Jsou to ženy, které mají nejen vkus, ale dovedou i ocenit kvalitu, jež je v této cenové kategorii nesrovnatelně lepší než u jiných značek,“ vysvětluje popularitu této kabelky Lukáš Loskot.
Celý článek najdete v tištěné ELLE na str. 62–63.