Současné televizní reklamy nám předkládají obrázek ženy – šťastné hospodyňky, která ve svém životě hledá především dvě věci: mycí prostředek na nádobí zjemňující kůži rukou a zdravou svačinku pro svoji ratolest. Jenže jak to vypadá, reklamy tím míří na špatný terč. Alespoň ve Státech. Americký magazín Adweek specializující se na trendy v marketingu a reklamě totiž přišel s tím, že současné ženské konzumentky jsou jiné. Jaké?
Finančně nezávislé a víc než o úklid a sterilitu svého domova se zajímají o módu, kosmetiku a auta. Vdávají se pozdě nebo vůbec ne, mají vysoké platy, méně dětí a dožívají se vyššího věku. Lidem z reklamní branže Adweek radí – zaměřte se na tyto tři nové typy žen:
1. The Indie Woman (nezávislá žena)
věk: 28–34 let
stav: svobodná
roční příjem: zhruba 600 000
Kariérně na vzestupu, o lásce přemýšlí se zdravou dávkou cynismu. Nebojí se mluvit o tématech, jež pro její matku byla tabu, a stejně tak se nebojí utratit velké sumy v obchodech (zvláště těch internetových). Miluje oblečení od známých módních návrhářů.
2. The Mom Achiever (úspěšná mamka)
věk: 35–45
stav: vdaná nebo svobodná s dítětem
roční příjem: 1 350 000
Je na vrcholu své kariéry a může být hlavním živitelem rodiny. Čas mimo rodinu si dokáže užít. Utrácí za kosmetiku a nové technologie.
3. The Alpha Goddess (alfa bohyně)
věk: 55–64
stav: ovdovělá, rozvedená nebo single
roční příjem: 1 242 000
Nejlepším cílem pro reklamní kampaně obchodníků je prý svobodná žena nad 55 let. Podle Adweeku má totiž velkou kupní sílu. Chce si dopřát z našetřených peněz, chce utrácet. Nakupuje drahé zájezdy, vylepšuje byt, utrácí za auta a léky (často antidepresiva).