Koncem května zveřejnila Emily Weiss na svém Instagramu příspěvek, ve kterém po osmi letech předává své žezlo coby CEO Glossier své nástupkyni, Kyle Leahy. Glossier budí pozornost od svého zrodu v roce 2014, ale poslední dva roky nejde jen o pozitivní zprávy o nových produktech a úspěchu jeho Girl Boss zakladatelky, ale naopak vyplouvají na povrch přešlapy, chyby a zneklidňující informace ze zákulisí značky. Vypadá to, že ani v Glossier není vše jen růžové. Co se tedy poslední měsíce a roky dělo?
Značka nejprve silně narazila při začátku pandemie. Do té doby sázela na prodej ve svých kamenných obchodech, kde na návštěvníky čekal ráj v pastelových, převážně růžových barvách, ve kterých byly od hlavy k patě oděni i samotní zaměstnanci. Samozřejmě bylo možné objednat i z oficiálního webu, ale seznam zemí, kam značka doručuje, není nejdelší. A ne, Českou republiku na něm nenajdete. Kamenné prodejny se tak v srpnu 2020 dočasně uzavřely a přišlo na první vlnu propouštění. Emily Weiss se rozhodla dobu lockdownu využít a vytvořit vedle beauty brandu ještě sesterskou společnost. Mělo jít v podstatě o sociální platformu ve stylu Facebooku. Nabral se nový tým lidí, cíl se oznámil médiím a veřejnosti, ale další úspěch se nekonal. Přišlo další výrazné propouštění a vysvětlení vedení ve smyslu, že šlo o chybný krok a odklon od hlavní identity značky. Glossier neprospěly ani zprávy o rasismu a obecně toxickém prostředí, které panovalo na pracovišti.
Balm Dot Com, Boy Brow, Cloud Paint. V taštičce z růžové bublinkové fólie. Ikonické produkty a minimalistické, ale roztomilé balení. Ale život jde dál a značky se musí vyvíjet, jinak zůstanou pozadu. Kromě výše zmíněného se na Glossier snáší kritika za neekologická balení, velmi omezenou paletu odstínů makeupu, málo nových produtků i nedostatečnou kvalitu. Stává se z něj průkopník, který trochu zaspal dobu a začínají ho předhánět jiné značky jako například RARE BEAUTY herečky a zpěvačky Seleny Gomez.
První výrazná změna, která by měla Glossier dostat zpět na výsluní už přišla. Zcela poprvé došlo na spolupráci s celebritou na pozici ambasadora značky. Kdo se stal novou tváří Glossier? Oblíbená zpěvačka Olivia Rodrigo! Ta je ve svých 20 letech popkulturní hvězdou především publika generace Z a na TikToku má úctyhodných 14 milionů followerů. Na první pohled se spojení kosmetické značky a známé zpěvačky nezdá nijak výjimečné. Jsou zde ale dvě ALE! Právě tento přístup až donedávna vedení Glossier odmítalo a spoléhalo jen na šuškandu a přirozeně rostoucí hype. Spolupráce je tedy obratem v marketingu o 180 stupňů. Druhým “ale” je spojení Gen Z ikony a mileniálského brandu. Při druhém pohledu to ale zas tak nepřekvapí. Není tajemstvím, že právě generace Z určuje nové trendy a v blízké budoucnosti bude výraznou ekonomickou silou.
Glossier se bez pochyb povedlo vytvořit kult. Emily Weiss začala jak teen modelka a asistentka ve Vogue. Pak rozjela blog Into The Gloss, ze kterého se stal fenomén a přivedl ji až k založení vlastní značky Glossier a vynesl ji na pozici ultimátní Girl Boss. Brzy se stane poprvé matkou a jak sama říká, z Glossier neodchází úplně. Zůstává předsedkyní rady společnosti a vždy bude jeho zakladatelkou. Kamenné pobočky se znovu otevřely a v roce 2021 se vlastní prodejny dočkalo i první evropské město – Londýn. Nicméně flagship store v New Yorku zůstává i nadále uzavřený a své růžové brány otevře znovu až v roce 2023. Jak se do té doby bude značce dařit a jaké jsou plány nové CEO teprve uvidíme. Doufejme, že více inkluzivní a udržitelné.
Zdroj: highsnobiety.com, businessinsider.com, refinery29.com