Refill revoluce v beauty: Designový trend, který má smysl

Změna cyklu

Trendy se mění rychle a my jsme společnost, která jim snadno podléhá. Každý týden narazíme na internetu na virální produkt, který musíme mít. Tahle beauty a skincare mánie přispívá k tomu, že kosmetický průmysl má ročně na svědomí více než 120 miliard kusů plastových obalů. Právě tady přichází na scénu refills, které jsou tu od toho, aby prolomily cyklus „nakoupit, spotřebovat, vyhodit“. Proč bychom měli zahodit luxusní obaly, které nás stály nemalé peníze (a ke kterým mámo často sentimentální pouto), jen proto, že jsme spotřebovali jejich obsah? 

Mohlo by se vám líbit

Notox Era: Přirozená alternativa botoxu ovládla svět skincare

Toužíte po hladké, pevné a mladistvé pleti? Botox už není jedinou možností. Seznamte se s notoxem – sérií neinvazivních estetických procedur, které účinně zpomalují stárnutí pleti, aniž by hrozilo riziko nechvalně známé „botoxové tváře“.
elle.cz

Ale já recykluji!

Netrápí vás v tomto ohledu svědomí, protože poctivě třídíte a žijete v blahosklonné představě, že drtivá většina vašeho beauty odpadu je zrecyklována? Recyklace bohužel není vždy tak snadná, jak si myslíme. Neuvěřitelných 91 % plastů se recykluje. Je to významné číslo, ale proces recyklace je tak trochu minové pole. Nejen, že jsme zmateni tím, co lze skutečně umístit do recyklačního koše, ale některé země prostě nejsou vybaveny správnými zařízeními pro zpracování určitých plastů. Všichni vědí, že plasty jsou problematické. Skutečnost je taková, že se jich do našich oceánů každý rok vysype 12 milionů tun. Jedním z největších viníků je přitom kosmetický průmysl – hromady celofánů, plastových obalů, pozlacených víček a aplikačních lžiček od krémů, to všechno končí na hromadách s odpadem. 

 

Mohlo by se vám líbit

Duševní zdraví: Jak najít klid uprostřed chaosu, i když svět šílí

V době, kdy nás neustále obklopují znepokojivé zprávy z celého světa, je péče o duševní zdraví důležitější než kdy dřív. Jak se vypořádat s pocitem viny, stresem a úzkostí z toho, co nemůžeme ovlivnit? Jak najít cestu ke klidu uprostřed informačního chaosu?
elle.cz

Šetrně a designově

Třídění a recyklace jsou potřebné a chvályhodné. Skutečným řešením není ovšem odpad recyklovat, ale raději ho vůbec nevytvářet. Refillová revoluce se v beauty světě šíří rychlostí blesku. Značky jako Guerlain nebo Penhaligon’s nás už roky lákají na své elegantní flakony a nyní je můžeme plnit znovu a znovu. Ať už jde o rtěnky, parfémy nebo šampony – mnoho značek přichází s konceptem designových, udržitelných obalů, které si budeme chtít vystavit na poličce, nikoli vyhodit do koše. K tomu je samozřejmě potřeba změnit přístup k nakupování, počítat s počáteční investicí, která ale z dlouhodobého hlediska uleví našemu svědomí i naší peněžence – refilly totiž bývají až o půlku levnější než původní balení

Mohlo by se vám líbit

Změna začíná v salonu: L’Oréal ukazuje cestu k udržitelné kráse

Už jste slyšeli o zelených salonech? Jedná se o kadeřnické salony, které se zavázaly k ekologické odpovědnosti. V udržitelných iniciativách je přitom klíčová podpora velkých jmen kosmetického průmyslu. S Martinou Slezákovou, generální manažerkou divize profesionálních produktů L’Oréal, jsme probrali, jak firma podporuje udržitelnost v kadeřnictví a jak inspirovat lidi ke změnám směrem k udržitelnosti.
elle.cz

Malý krok, velký efekt

Potenciál je obrovský. Je ale potřeba, aby informace, že je refill produkt nejen šetrný k planetě, ale i výhodnější pro zákazníka, pronikla do povědomí širší veřejnosti. „Když jsme představili novou řadu Kérastase Elixir Ultime s elegantní skleněnou lahvičkou a refill balením, ambasadorka značky Sydney Sweeney pomohla zákazníkům pochopit myšlenku refillu. Když je bude kupovat jen malá část zákazníků, dopad nebude velký, ale pokud se nám podaří oslovit 30–40 %, bude to mít obrovský efekt,“ vysvětluje Martina Slezáková, členka nejužšího vedení L’Oréal Česká republika.

Lidé jsou dnes více než kdy dříve informováni o dopadech svých nákupních rozhodnutí na životní prostředí. Poptávka po ekologických produktech je na historickém maximu a boom refill kosmetiky je toho důkazem. Konečně je na obzoru trend, který má smysl, budoucnost a kterému by měl propadnout každý z nás.

Refill produkty, které si zamilujete:
Mohlo by se vám líbit

ELLE Kvíz pro milovníky kosmetiky. Jak dobře se vyznáte v kosmetice?

Kosmetika je vaší vášní a o novinkách, složení a odstínech máte lepší přehled než sami výrobci. Na ELLEphorii máte lístky koupené s předstihem a těšíte se, až obejdete všechny pop-up butiky a objevíte to nejlepší ze světa krásy. Sedí na vás tenhle popis beze zbytku? V tom případě vás bude bavit náš kvíz. A nepředpokládáme, že dosáhnete jiného než maximálního skóre!
elle.cz
Zdroj článku:

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24