Šup, šup. Objeví se malá, oblá postava s velkým účesem. Spatřím ji jen na chviličku: Penélope Cruz hned zmizí za třímetrovou černou zástěnou. Tam smí jen ona, její asistent, španělská stylistka a americký fotograf. Jsme v Miami, je únorové odpoledne a slunce září na nízké posprejované bývalé sklady ve Wynwoodu, miamskou Mekku umění a designu. Ve sněhobílém studiu 255 je chladný, čerstvý vzduch. Penélope je oslnivá. Sladká jako med a krásná jako obrázek. A její úsměv je vážně ‚wow‘. Projektová vedoucí oděvního gigantu si oddechne úlevou: výsledek vypadá vážně dobře.
Ale přesto je znát jisté znepokojení kvůli pruhovanému oversize tričku, které příliš těsně obepínalo Penélopino těhotenské břicho, a kvůli pásku na šatech, který měl být v pase, ale stylistka ho musela uvázat pod poprsím. Penélopin požehnaný stav je pro všechny zúčastněné novinkou.
Projektová vedoucí z Londýna ale uklidňuje situaci ujištěním, že vzdouvající se bříško později grafici upraví retuší. Modeling je pro hvězdy Penélopina formátu samozřejmě extra příjem: krom billboardové a televizní kampaně pro Lindex je herečka pro letošní jaro tváří španělské značky luxusních kožených oděvů Loewe, dále je tváří značek Mango, L’Oréal, Lancôme a Campari. Na jejím modelingovém CV je ze všech ostatních značek Lindex zřejmě tou ‚nejchudší‘ položkou. Penélope a její sestra Mónica letos také navrhují spodní prádlo pro Agent Provocateur.
„Proč myslíte, že vás všechny ty značky chtějí do svých kampaní?“ ptám se po focení, když sedíme samy v příjemném pokoji v zákulisí fotostudia. „To nevím. Jen se cítím být vděčná. Je dobrý mít tenhle typ práce navíc k herectví,“ odpovídá svojí charakteristickou špangličtinou.
Celý článek si přečtěte v květnové ELLE na str. 76 až 77.