Anne byla až osmá
Režisér David Frankel prozradil, že Rachel McAdams byla jeho první volbou pro roli asistentky Andy Sachs. Se scénářem ji oslovil dokonce třikrát, Rachel však třikrát odmítla. Přitom Anne Hathaway byla až osmou volbou v pořadí. Do replik se dostala skrze svého agenta už dříve a postavu si zamilovala. Studio si ale nebylo jisto, zda dosáhne potřebné popularity, aby udržela status castingu. „Promlouvala ke mně, cítila jsem jí. Brala jsem to velmi vážně, a přitom jsem se u toho tolik bavila,“ dodala v rozhovoru o roli Anne.
Silné deprese
„Pamatuji si, jak jsem seděla ve svém přívěsu a po hodně dlouhé době aplikovala metodu naprostého souznění s postavou, ale měla jsem silné deprese, takhle protivná bych být nedokázala,“ řekla Meryl Streep v exkluzivním hovoru, který organizoval magazín Entertainment Weekly při příležitosti patnáctého výročí. „Nevěřím, že takhle lidé v módní branži opravdu fungují, pro mě by to bylo nemožné. Myslím, že tam musí být i dobří lidé,“ svěřila se v rozhovoru pro magazín T: The New York Times Style Magazine herečka.
Bílé vlasy! That's all!
Podle kostýmní designérky Patricie Fieldové vypadala původní vizáž Mirandy Priestly zcela odlišně. Vlasy měla mít hnědošedé a jejich styling se měl více přibližovat skutečnému účesu Anny Wintour. Meryl Streep ale byla ideou vlnité bílé hřívy nadšená, a tak kostymérce slíbila, že ideu protlačí. Ve studiu stanovisko jedné z hlavních hereček znali. Na schůzce s producenty proto o vlasech nepadlo ani slovo. Meryl zahrála pár minut v těle Mirandy a bez diskuse tak získala volnější ruku v tom, jak si ji představuje. That's all!
Neurotická Britka
Když byla Emily Blunt obsazena jako první asistentka, ihned se osvědčila jako vtipný charakter. Scenáristka Aline Brosh McKenna tak začala s Emily intenzivně pracovat na inkorporaci mnoha britismů, které dokreslovaly postavu neurotické fashion victim. „Znělo to mnohem více naléhavěji, považoval jsem to za zajímavé a vtipné.… Chtělo to něco trochu ostřejšího,“ řekla herečka.
Proč na roli kývla Gisele?
Ke spolupráci bylo osloveno několik návrhářů a ikon z módního průmyslu, ale v obavě z nesouhlasu Anny Wintour všichni odmítli, kromě supermodelky Gisele Bündchenové a návrháře Valentina Garavaniho. Brazilskou topmodelku potkala na jednom z letů scenáristka Aline Brosh McKenna. Gisele zpočátku váhala, ale nakonec souhlasila pod podmínkou, že bude hrát někoho jiného než modelku. Zvěcnila se jako Mirandina dlouhonohá třetí asistentka.
Vymalovaná kancelář
V naději, aby působil film co možná nejautentičtěji se tvůrci pokusili proniknout do kanceláří Anny WIntour a podařilo se jim to pomocí produkčního designéra Jesse Gonchora, který se tam vplížil. „Dokázal prostor znovu tak reálně přetvořit, že mi známí, co Annu znají potvrdili, že svou kancelář ihned po premiéře vymalovala,“ prozradil režisér David Frankel.
Ďábel skutečně nosí Pradu
„Ve filmu původně nebyli zahrnuti žádní významní návrháři a jejich modely. Prostě si proti sobě nechtěli americkou šéfredaktoru poštvat. Někteří nám ukázali své showroomy nebo nám dali poznámky ke scénáři – nic víc. Ledy prolomila až zpráva z komunikační kanceláře značky Prada, která vyhradila část šatníku s komentářem, že se postihů ze strany Anny Wintour nebojí," vzpomíná režisér. Anna se nakonec sama účastnila premiéry se svou dcerou Bee Shafer, obě na sobě měly Pradu.