Tiffany & Co. s hrdostí podporuje výstavu Robert Rauschenberg, která se koná od 1. prosince 2016 do 2. dubna 2017 v galerii Tate Modern v Londýně, jež ji připravila ve spolupráci s Muzeem moderního umění v New Yorku (MoMA) a sanfranciským Muzeem moderního umění. Jde o první posmrtnou retrospektivní výstavu, na níž budou k vidění nejdůležitější díla z šedesátileté kariéry slavného amerického výtvarníka Roberta Rauschenberga, a to včetně mezinárodních zápůjček děl, která cestují jen zřídka.
Robert Rauschenberg (1925–2008) byl znám tím, že posouval hranice inovace a volně přecházel mezi jednotlivými prostředky, jako jsou malířství, sochařství, fotografie, tisk a předměty každodenního života, které boří hranice tradičního umění. Tato výstava zdůrazňuje díla, v nichž se odráží jeho nejrůznější spolupráce a vášeň pro kulturní výměny, díky nimž byl Rauschenberg jedním z nejvlivnějších umělců druhé poloviny 20. století.
Rauschenbergovo zkoumání uměleckých prostředků se rozšířilo i do oblasti komerčního umění, včetně výloh značky Tiffany (1956–1958), které vytvářel ve spolupráci s Jasperem Johnsem pod kreativním vedením legendárního návrháře výloh značky Tiffany Genea Moorea. Dvojice pro svá komerční díla, která vznikala souběžně s jejich osobními uměleckými kariérami, používala označení Matson Jones Custom Display. Výlohy značky Tiffany odhalují Rauschenbergovu ranou kreativní genialitu a odrážejí se v nich charakteristiky jeho pozdějších děl, včetně dramatického používání světla a hlubokého stínu, trojrozměrných zátiší a hravých kombinací předmětů, které se nacházejí v přírodě, se šperky Tiffany.
Vztah mezi klenotníkem a umělcem započal před více než 60 lety v New Yorku, když společnost Tiffany & Co. zadala Rauschenbergovi první zakázku. A pokračuje v souhrnném měřítku i dnes, kdy Tiffany & Co. podporuje spolu s globálním sponzorem, Bank of America Merrill Lynch, retrospektivní výstavu Robert Rauschenberg v galerii Tate Modern v Londýně, která potrvá od 1. prosince 2016 do 2. dubna 2017.
O Tiffany a umění
Společnost Tiffany & Co. dlouhodobě podporuje umění, neboť věří, že úspěšná společnost má svůj díl odpovědnosti vůči širší komunitě. Spojení značky Tiffany s uměním se datuje již do doby zakladatele značky Charlese Lewise Tiffanyho, který byl mecenášem Metropolitního muzea umění, a jeho syna Louise Comforta Tiffanyho, který byl průkopnickým designérem a klenotníkem amerického hnutí Art Nouveau. Značka Tiffany zůstává věrná oblasti umění a kultury, neboť podporuje Whitney Museum of American Art v New Yorku a bude sponzorovat tři nejbližší bienále Whitney až do roku 2021.