Při přistání v New Yorku jsme rovnou z letiště zamířily do hotelu Public, kde jsme po celou dobu NYFW bydlely. Potkávaly jsme se v něm i s většinou známých módních blogerek jako @josefinehj nebo @discodaydream. Není divu, hotel to je opravdu nádherný, pojatý v moderním skandinávském stylu.
První večerní akce, která nás čekala, byla Tressetter Session s Justine Marjan. Justine je světová ambasadorka kosmetické značky TRESemmé a na místě nám ukázala jednu z letošních inspirací z přehlídkových mol – vyčesaný, ulíznutý culík s duhovými proužky po vzoru Harley Quinn z filmu Sebevražedný oddíl. Hned druhý den ráno nás čekalo příjemné překvapení: vzaly si nás do parády profesionálové z TRESemmé v jejich pop-up salónu ve Spring Studios, kde probíhaly přehlídky NYFW.
Pak už přišla na řadu show sportovní značky Chromat, kde jsme mohly nakouknout i do jejich backstage. Viděly jsme experty od TRESemmé přímo v akci, a jak řekla česká ambasadorka značky Zorka Hejdová, „možná bych tady čekala mnohem větší chaos a adrenalin, ale díky profesionálům v sehraných týmech každý ví, co má dělat.“ Přesně takový pocit jsme z backstage Chromatu měly i my! Samotná přehlídka se nesla v duchu diverzity. Značka Chromat vzala fenomén „self-bodylove“ opravdu za svůj a nabídla modely a modelky s nadváhou, celulitidou, bez nohy i transgender. A aby celé téma ještě podtrhla, show neprobíhala na klasickém mole, ale ve fitku jako kruhový trénink.
Na přehlídku Jonathan Simkhai jsme dorazily s předstihem a i zde jsme měly možnost nakouknout do backstage a podívat se, jak probíhají přípravy. Hodiny a hodiny práce těch nejtalentovanějších make-up artistů a vlasových stylistů vyvrcholí v desetiminutové show. Kvůli pár minutám slávy jsou tam všichni už od rána a dotváří ucelený vzhled celé kolekce. Jednoduché střihy a zemité barvy společně s ulíznutým copem a přirozeným make-upem tvoří podzimní kolekci Jonathana Simkhaie.
Newyorským fashion weekem rezonovala slova jako diverzita a udržitelnost. Nešlo si nevšimnout, že tato témata ovlivnila i samotné přehlídky. Módní značky tak reagují na nynější poptávku klientů po udržitelnosti. O módě a diverzitě v New Yorku se více dočtete v dubnovém čísle magazínu ELLE.
Ačkoli jsou přehlídky, jež předvádí kolekce na podzim a zimu, oproti těm jarním méně výraznější, aktuální týden módy představil i novou generaci talentů, která rozhodně nenudila. Z čerstvých tváří nesmíme opomenout značku Sukeina návrháře Omara Salama, nebo brandy Priscavera a Private Policy. Za nás ale stejně vyhrála Miley Cyrus, která se prošla po mole během show Marca Jacobse.
Fashion week v New Yorku založila Eleanor Lambert v roce 1943 a jde o jeden ze čtyř hlavních týdnů ve světě módy. Mezi velkou čtyřku patří ještě Paříž, Londýn a Milán. Newyorského fashion weeku se pravidelně účastní slavné značky a návrháři jako Marc Jacobs, Jeremy Scott, Jason Wu, Michael Kors, Longchamp, Oscar De La Renta, Brandon Maxwell a řada dalších.
Na NYFW jsme mohly být díky TRESemmé. Jde o vlasovou značku, která pro NYFW exkluzivně vytváří vlasový styling už 12 let. A jelikož se každý rok konají dva, znamená to, že modelky prestižní fashion akce jsou už 24 „sezon“ v rukách těch nejlepších profesionálů. Nemusíme tedy zdlouhavě vysvětlovat, že se jedná o absolutní jedničku mezi vlasovými stylingy na americkém trhu.
NEJLEPŠÍ KOLEKCE Z NYFW FALL/WINTER 2020 PODLE ELLE