Flexibilní architektura, unikátně sladěná technika
V souladu se současnou druhou fází transformace BMW Group směrem k elektromobilitě je vývoj BMW i4 založen na flexibilní architektuře, jež byla od počátku navržena pro čistě elektrický pohon a je také dokonale vhodná pro dosažení sportovního charakteru, který se od BMW očekává. Toto zhotovení vozu jde ruku v ruce s kvalitním designem, který vychází z nového designového jazyka značky BMW, jehož ostrá čistota se elegantním způsobem přenáší do výrazných linií čtyřdveřového kupé. Čistě elektrický pohon se tak snoubí se sportovní elegancí a funkčností karoserie Gran Coupé, která díky pěti plnohodnotným sedadlům, velké zadní výklopné stěně a praktickému zavazadlovému prostoru o objemu 470 až 1290 litrů nabízí neomezenou každodenní využitelnost a schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti. Charakteristický vzhled BMW, i na limitech vyvážené jízdní vlastnosti a výkonný elektrický pohon, který se skvěle hodí i na dlouhé cesty, se tak spojují v dokonalý celek, jenž zahajuje novou éru radosti z jízdy v podání BMW.
Pokrok v oblasti udržitelnosti
Pátá generace technologie BMW eDrive, tvořená elektromotory, výkonovou elektronikou, technikou nabíjení a vysokonapěťovou baterií, je u BMW i4 základem radosti z jízdy s nulovými emisemi. Integrovaná technologie pohonu vede ke zlepšení hustoty výkonu oproti elektrickému pohonu v BMW i3 z roku 2020 přibližně o 30 %.
Dlouhý dojezd BMW i4 lze přičíst také specifické hustotě energie vysokonapěťové baterie, která se oproti BMW i3 zvýšila o 20 %. Maximální nabíjecí výkon baterií nejnovější generace současně narostl na 210 kW. Nejnovější pokroky v oblasti technologie baterií jsou výsledkem mnohaleté neúnavné výzkumné a vývojové práce. BMW Group si sama vyrábí bateriové moduly a vysokonapěťové baterie pro vozidla s elektrifikovaným pohonem od roku 2013. Pokud jde o technologii bateriových článků i výrobu vysokonapěťových baterií specifických pro daný model, opírá se společnost o obrovské množství vlastních odborných znalostí a zkušeností.
Udržitelnost v celém hodnotovém řetězci.
Komplexní koncept udržitelnosti, který je podstatou BMW i4 na úrovni produktu i výroby, zahrnuje také pečlivě sledované získávání surovin a pozoruhodně vysoký podíl recyklovaných materiálů. Odpovědné využívání zdrojů v celém hodnotovém řetězci a minimalizace uhlíkové stopy ve všech fázích životního cyklu produktu jsou základem průkopnické koncepce prémiové mobility, která se u BMW Group vyvíjí již řadu let, a hraje tak významnou roli při utváření charakteru značky BMW i.
Cíle udržitelnosti nastavené pro BMW i4 zahrnují také výrobní řetězce. Po konzultaci s dodavateli byla stanovena opatření environmentální udržitelnosti. BMW Group se postarala o to, že všichni výrobci bateriových článků pro technologii BMW eDrive páté generace budou využívat výhradně elektřinu z obnovitelných zdrojů. Hliníkové odlitky pro elektrický pohon BMW i4 jsou rovněž vyráběny s využitím pouze zelené energie. Při výrobě vozu v mnichovském závodě BMW Group se používá pouze energie vyrobená tamní vodní elektrárnou.
Výsledná uhlíková stopa je uvedena ve validačním dokumentu potvrzeném nezávislými auditory. Příslušný certifikát pro BMW i4 eDrive40 například uvádí, že jeho potenciál globálního oteplování je po ujetí 200 000 kilometrů přibližně o 47 procent nižší než u srovnatelného modelu se zážehovým motorem.
Náklady na energii a provoz BMW i4 jsou až o 30 % nižší
Nová standardizovaná struktura tarifů BMW Charging pro veřejné dobíjecí stanice (viz kapitola Technologie pohonu a modelové varianty) dále zvyšuje úspory provozních nákladů, které BMW i4 nabízí oproti vozům s konvenčním pohonem už nyní. Zákazníci v 19 evropských zemích včetně České republiky si budou moci vybrat ze základních tarifů Flex a Active. K dispozici je také balíček IONITY Plus, který je součástí standardní nabídky služeb BMW Charging pro BMW i4. Díky tomu jsou v Německu náklady na elektřinu až o 25 % nižší než náklady na palivo u srovnatelného modelu se vznětovým motorem, což platí pro zákazníky, kteří nemají možnost nabíjení doma nebo v práci, a jsou proto závislí na veřejné nabíjecí infrastruktuře.
Při porovnání celkových nákladů vlastnictví je rozdíl ještě větší – BMW i4 je přibližně o 30 % levnější než srovnatelný model se spalovacím motorem. Toto srovnání zohledňuje nejen náklady na elektrickou energii, ale také výši daně z provozu motorových vozidel, pojištění, údržbu a díly podléhající běžnému opotřebení. U BMW i4 není třeba měnit olej ani servisovat výfukový systém. Brzdy BMW i4 jsou také méně namáhány než u vozů s konvenčním pohonem, a to díky zpomalování pomocí rekuperace energie.
BMW i4 bude od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem. BMW i4 M50 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 24–19 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je výkonný model od BMW M GmbH, který nabízí vysoce intenzivní radost z jízdy. Je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW/544 k, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20–16 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW/340 k pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.