Pečlivě vybroušená spolupráce Maxima Velčovského a Bombay Sapphire

Svatý grál na gin

Jak pohár Maxim Velčovský popisuje, je inspirován procesem destilace. Za foukáním a tvarováním poháru, stejně jako za ikonickým odstínem lahví Bombay Sapphire, který se promítá do nožek sklenice, stojí přední český sklář Martin Štefánek. Pro sklenice typu coppa se běžně využívá polokoule na lisované nožce, avšak v případě těchto unikátních kousků je noha plná. „Díky tomu, že je noha plná, ručně foukaná a ne lisovaná, má sklenice váhu. Je to spíše pohár. Těžkost sklenice a chuť ginu by se měly spojit v jeden dokonalý vjem,“ upřesňuje záměr Maxim Velčovský.

Na práci Martina Štefánka následně navázal rytec Jára Šára. Na každý z 250 kusů sklenic přenesl kompozici reflektující složení ginu – deseti bylin, jako jsou bobule jalovce, kosatcový kořen, pepř nebo lékořice, které pro Bombay Sapphire produkují farmáři po celém světě. V ruce tak držíte nejen unikátní kousek českého skla, ale také jakýsi glóbus, který vás provede cestou za původem vašeho drinku. Rytec se jednomu poháru věnuje hodinu, takže nad celým projektem strávil Jára Šára dva měsíce.

Propojení světa Maxima Velčovského a Bombay Sapphire

V exkluzivním duchu spolupráce se neslo také její představení v prostorách pražského showroomu Potten & Pannen. Na oslavu spojení umění, designu a kreativity, a spolupráce předního českého designéra Maxima Velčovského a prémiové značky ginu Bombay Sapphire, dorazila řada osobností a dalších prominentních českých designérů, jako jsou Roman Vrtiška či ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Obdivovat estetiku limitované edice sklenic Maxima Velčovského, které zaplnily střed showroomu, a vnímat je všemi smysly se sofistikovaným nápojem v ruce, nebylo složité. Gin v poháru Maxima Velčovského si snad ani nevychutnáváte, jako spíš obdivujete. Postupným upíjením se vám odkrývají reliéfy na povrchu, a sklenice postupně odhaluje svá překvapení.

Jedno si nachystala i pro svého tvůrce. „Měl jsem poměrně jasnou představu, které se podařilo díky zkušeným řemeslníkům dobře dosáhnout. Ale až když jsem sklenici držel v ruce a prohlížel jsem si ji proti slunci, všiml jsem si, že vytváří nádherné stínové divadlo,“ vzpomíná na své první dojmy designér. „Taková malá laterna magika ve sklenici.“

Snový nádech atmosféry a hra světla a stínu se přenesla i do showroomu na Senovážném náměstí. Zatímco okolní ulice Prahy se barvily do modrého odstínu Bombay Sapphire, světlo v interiéru rozehrávalo pečlivě vybroušené reliéfy na pohárech.

Představení spolupráce Maxima Velčovského a Bombay Sapphire