Trend ‚‚ugly chic” kabelek ale není tak nový, jak se zdá. Na jeho počátku stojí vize jedné z největších influencerek v módním průmyslu. Miuccia Prada se v roce 1984 rozhodla pro produkci originálních doplňků, dnes je známe pod názvem ‚‚NYLON BAG‘‘ (tehdejší první batoh se však jmenoval Vela).
Vybrala si tehdy tkaninu, která spíše než módní, akcentovala přívlastek funkční. ‚‚Bocconi" nylon byl nylon vojenské třídy, který v první polovině dvacátého století používal její dědeček k zakrytí celých nákladů luxusních kufrů, které tehdy vyráběl, aby je mohl bezpečně převést kamkoliv, kde po nich byla sháňka. Logistická metodika – zdánlivě zanedbatelná – se však nakonec stala ústředním trendem a klíčem k úspěchu značky Prada tak, jak ji známe dnes. Miuccia dala najevo, že pohrdá kabelkami svých konkurentů. Považovala je za příliš formální a kýčovité. Výsledkem tak byl jistý počátek transformace průmyslu a nový pohled na to, co je a co není luxusní.
A její odvaha jako by znovu ožívala v modelech soudobých značek vyzívající ty, s veškerou úctou, nejotřesnější materiály. Sametové váčky s pestrobarevnými výšivkami od Giorgia Armaniho připomínají mateřskou školku, nová generace nylonových tašek od Miu Miu s barevností outdoorových kompletů z devadesátých let zas stanové městečko. Co se to děje? Móda se děje. Někdy se nám kreativita ze studií módních značek jednoduše trochu vysmívá. Urážet se ale nesmíme, ba naopak.
Můžete to brát jako jedinečnou příležitost vyselektovat z vlastního šatníku tu nejšílenější kabelku a nosit ji s hrdostí době vlastní. Nechte se inspirovat ošklivostí, která je novou metou v proměnlivém estetickém světe jednadvacátého století.