Teddyho první dekáda
Kultovní Teddy coat značky Max Mara slaví tento rok 10. výročí, a tak se toto kulaté jubileum značka jala náležitě pokřtít sérií instalací, pop-up a pop-in store akcí a speciálních kampaní. Teddy coat bude zkrátka vidět ještě víc než doposud a chystá se na velké velké globální módní dobrodružství. Významným počinem je také kampaň nafocená Tylerem Mitchelem „I was, I am, I will be“ s topmodelkou Mariacarlou Boscono. Fotograf ji zachytil v různých situacích a prostředích, jedno však rozmanité scenérie pojí, vážení – nemusíte dlouho hádat, je to právě Teddy, emblematický kabát dobře oblečených žen na celém světě. Od svého debutu na přehlídkovém mole v roce 2013 si tento plyšový kabát v umělé kožešině velbloudí barvy vysloužil status ikony v repertoáru značky a právě letos se dočká hned několika nových provedení.
Střízlivý pohled Juergena Tellera
Juergen Teller je ikonou velmi malé skupiny mezinárodně uznávaných fotografů, vysoce uznávaných v oblasti komerční fotografie a současného umění. Je proslulý zejména svými upřímnými portréty celebrit, svými provokativními módními editoriály a ikonickými kampaněmi pro různé návrháře. Jedním z nich je i Anthony Vaccarello pod křídly domu Saint Laurent. Je to právě značka Saint Laurent, která se stala oficiálním sponzorem právě připravované výstavy „i need to live“ věnované géniovi fotografie. Ta bude k vidění od 16. prosince 2023 do 9. ledna 2024 v Grand Palais Ephémère v Paříži. Tato výstava sleduje a vystavuje mnoho Tellerových osobních děl, jeho jasně rozpoznatelná díla i nové fotografické série, stejně jako videa a instalace. Juergen Teller je také autorem více než čtyřiceti uměleckých knih, široký výběr těchto knih bude k vidění na výstavě spolu s dalšími publikacemi, časopisy a tištěnými médii a odhalí kulturní kontext, ve kterém se dílo Juergena Tellera odehrává. Po Paříži bude výstava uvedena na milánském Triennale na jaře příštího roku. V souvislosti s výstavou spolupracovali Anthony Vaccarello a Juergen Teller na unikátní lifestylové kolekci zahrnující domácí potřeby, dekorativní předměty, oblečení, doplňky a vinyly, z nichž každý je ilustrován fotografiemi umělce.
Staré, nové, budoucí
Černá a bílá, důmyslné variabilní odepínací rukávy a klopy, ale i nové tvary kabelek se staly hlavními nosnými prvky nové kolekce Futura designérky Evy Vontorové. „Vybírám to nejlepší za třináct let existence značky, abych to optikou současnosti vylepšila a nabídla kabelky i oděvy, které budou sloužit po mnoho let. Minulost se současností tvoří budoucnost,“ říká k nové kolekci své značky Ether. Dosavadní bestseller značky, trench coat, je nyní celý z kůže. Redesignem prošly i pro značku signifikantní psaníčko Lacrima a kabelka Niteo, úpravy se dočkala i variabilní kabelka Elliptica. Oblíbená kožená bunda získala projmutou siluetu a s odepínacími vlněnými rukávy má zcela novou podobu. Ač návrhářka představuje i nové kousky, neopomíná v kolekci vzdát hold těm, na kterých značku před lety vybudovala. A dočkala se i nového startu v podobě právě otevřeného showroomu ve funkcionalistickém domu na Petrském náměstí.
Obujte se a zmáčkněte PLAY
Oblíbené logo Comme des Garçons PLAY ve formě srdce a očí na minimalistickém modelu bot Chuck 70 se vrací do hry. Jedno je pro ni příznačné: nemá žádná pravidla. Zkrátka se obujte, zmáčkněte PLAY a nechte se unášet tím, kam vás hra zavede. Od doby, co Rei Kawakubo založila značku v roce 1969, je Comme Des Garçons často spojována s punkovým stylem a stala se jedním z nejúspěšnějších anti-módních domů průmyslu. Výrazné, humorné, symbolické kousky z repertoáru značky jsou ztělesněním avantgardy a provokace v tom nejlepším slova smyslu. Boty ze spolupráce módních brandů se staly natolik oblíbenými, že se letos dočkaly dalšího dropu. Upřímně doufáme, že nás tahle módní hra dovede ještě hodně daleko.
Hybaj do pohybu
Módní značka Chatty přichází s kolekcí Winter 23’, která tak jako obvykle mísí maskulinní siluety s ryze ženskými prvky a tento mix přetavuje ve výběr v širokém spektru modelů pro různé příležitosti. I tentokrát je studio Chatty věrné oblíbenému denimu, který ostatně ten tvoří jeho core od samotného začátku vlastní tvorby.
Klasika (jako) vyšitá
Kabelce C de Cartier dominuje zapínání s iniciály na šperkové sponě. Nyní se monogram dvou protilehlých písmen C objevuje ve vyšívaném vzoru, který kabelku zdobí. Nastavitelný a odnímatelný široký popruh s výšivkou a odnímatelné krátké ucho z kůže umožňují variabilitu v nošení – přes rameno, v ruce nebo jako cross body, k dostání je i elegantní miniaturní model. Kůže, vyšívaná textilie a spona v čistých liniích se již staly klasikou, která však nyní díky vyšívanému vzoru ožívá v novém cool kabátku.
Kolik barev oblékáš, tolikrát jsi člověkem
Když Cindy K, česká módní značka designérky Cindy Kutíkové, uvedla novou limitovanou kolekci Parallel knitwear na letošním ročníku Designbloku, představila se těm, kteří ji doposud neznali, svým hravým a barevným pohledem na módní projev. V kolekci, která je vyrobena lokálně v České republice s důrazem na jedinečnost řemesla, hravé textilie a výrazné barvy, vychází ze svých předchozích dvou kolekcí pletenin, kdy do pleteniny převedla pixelové zobrazení spojené s autorčinými grafickými znalostmi. Nyní své kousky zahaluje do merino vlny, která právě teď přijde vhod. „Veškerý vyvzorovaný materiál určený k likvidaci byl zpracován na výrobu doplňků, jedná se tedy o zero waste kolekci. V samotném technologickém procesu si u vzoru hraji s inverzním střídáním žakáru, tedy střídáním rubu a líce. Vzniklé svetry, kalhoty a šály jsou tedy oboustranné,” vypráví o kolekci Cindy. Kolekce obsahuje svetry, šály ve dvou rozměrech, kalhoty a kabelku, vše v maximálním barevném rozpětí.
Můžete být, kým chcete
Na český trh vstupuje značka spodního prádla Braelle. V její první kolekci ožívají ztělesnění ženské krásy, která světu propůjčily Brigitte Bardot, Jane Birkin nebo Kate Moss. „Krásné a svůdné prádlo pomáhá ženám objevit jejich pravé já – smyslné, nespoutané a sebevědomé,” věří zakladatelka značky Eva Mikisková. „Věřím, že se můžete stát kýmkoli chcete. A perfektně padnoucí prádlo vás podpoří,“ dodává. Značka pracuje s ekologicky certifikovanými materiály od lokálních dodavatelů a část ze svého zisku z prodeje spodního prádla věnuje na podporu enviromentálních projektů.
Zdroj: autorský článek za použití archivů zmíněných značek