Po studiu módního designu na Bunka Fashion College pracoval jako redaktor a stylista. Pak si jednoduše půjčil čtyři miliony jenů a 1. dubna 1993 otevřel v Ura-Harajuku svůj první butik „Nowhere“. Co prvně vypadalo jako obchod nadšeného sběratele módy postupně přerostlo ve fenomén.
Když se rozhodl založit vlastní značku, nechal se inspirovat filmem Planeta opic, Bathing Ape však ve skutečnosti vyjadřuje ironizující vtip. Japonci se obvykle denně koupají ve vodě při teplotách nad čtyřicet stupňů Celsia. Koupání ve vlažné vodě jako takové tak v japonské mentalitě znamená samolibě se chválit, jednoduše přehánět (prostě se tak dlouho koupete ve vlastní šťávě, až voda vychladne) ... Odkaz na líné bohatství mladší generace Japonců, kteří se nakonec stali jeho věrnou klientelou, však totálně zabodoval.
Spojením streetwearu a vysoké módy se stal předchůdcem značek jako Supreme a definoval pojem collectable footwear, když v roce 2002 představil kultovní tenisky Bapesta. V roce 2005 Nigo uzavřel partnerství s Pharrellem Williamsem, aby uvedl na trh značky Billionaire Boys Club a Ice Cream. V roce 2010 založil další značku Human Made a v roce 2011 prodal 90 procent svých akcií Bape hongkongskému módnímu konglomerátu IT, značku pak oficiálně opustil v roce 2013.
Později nastoupil do Uniqlo jako kreativní ředitel UT Collection. Dlouholetá praxe v kreativních partnerstvích jej formovala coby jednoho z neproduktivnějších designérů desetiletí. Pojí ho spolupráce také s Kanye Westem, Virgilem Ablohem (na LV² Collection)… vyjmenovat všechny jeho úspěchy by znamenalo vytvořit seznam hodný hodin scrollování.
S odkazem slavného návrháře Kenza Takady jej pak spojuje mnohé. Nejenže je vášnivým sběratelem jeho modelů, používá také jen jedno jméno, ale do módního průmyslu vstoupil v době, kde jeho značku kupilo LVMH, nemluvě o tom, že se narodil v době, kdy Kenzo v Paříži debutoval.